Az 1548 lóerős, triplamotoros, összkerékhajtású elektromos szedán 0-ról 100 km/h-ra 1,98 másodperc alatt katapultál, végsebessége meghaladja a 350 km/h-t. A Xiaomi a mostani idővel az 1108 lóerős Porsche Taycan Turbo GT-t (7:07.55) és az 1020 lóerős Tesla Model S Plaidet (7:35.579) hagyta le a rangsorban - írja a Villanyautósok.hu szakportál. 
 

Van még hova fejlődni, ha a csapat a belső égésű motoros autókat is ellenfelének tekinti: a Nürburgringen jelenleg a Mercedes-AMG One tartja az abszolút rekordot a szériagyártott modellek kategóriájában 6 perc 29,090-es köridővel.

Xiaomi
Fotó: Xiaomi
900 lóerőre korlátozta a szoftver a teljesítményt, aztán jött a felháborodás

Május elején a Xiaomi kénytelen volt visszavonni az SU7 Ultra elektromos szedánra kiadott 1.7.0-s szoftverfrissítést, miután az jelentős felháborodást váltott ki a vásárlók körében - írtuk korábban. A Xiaomi-frissítés drasztikusan, 1548 lóerőről körülbelül 900 lóerőre korlátozta az autó teljesítményét hétköznapi használat során, és a maximális erőforrás csak hivatalosan jóváhagyott versenypályán, időmérő kör teljesítésével volt újra kiaknázható. A Xiaomi Auto szóvivője azzal indokolta az intézkedést, hogy az SU7 Ultra maximális teljesítményének kihasználása kizárólag megfelelő körülmények között, versenypályán és jó minőségű abroncsokkal biztonságos. Mivel azonban a legtöbb vásárló pont a kiemelkedő teljesítmény miatt választotta ezt az autót, a frissítés miatti korlátozások hatalmas online tiltakozást váltottak ki, ami rövid úton eljutott a vállalat vezetéséhez is. A Xiaomi végül néhány nap után, május 3-án visszavonta a frissítést, és közölte, hogy a jövőben szorosabb párbeszédet kíván folytatni a tulajdonosokkal a hasonló döntések előtt.