Kit érdekel egy olyan felület, ahova rövid, vicces, táncolós videókat lehet feltölteni? Pedig a TikTok a világ egyik leggyorsabban fejlődő közösségi média platformja, 700 millió, zömében fiatal felhasználóval. Nemrégiben elindult az üzleti alkalmazása.

Mi ez?

Robbanásszerűen nő a TikTok platform népszerűsége, főleg a 25-35 éves korosztályban. Felhasználóinak zöme más platformon keresztül nem is érhető el, például mindössze 35-38 százalékuk van jelen a legnagyobb közösségi médiaként számon tartott Facebookon. Vonzerejét az jelenti, hogy nem kell a barátokat követni, mégis minden nap újabbnál újabb tartalomra bukkanunk. A legtöbb tartalom zene és valamilyen kreatív ötlet társításából jön létre, ezáltal örömet okoz és kreativitásra ösztönöz.

Hogyan lehet hirdetni?

A TikTok üzleti megoldásai vállalkozások számára Közép-Kelet-Európában Lengyelországban, Csehországban, Romániában és Magyarországon érhetőek el, ma még csak hirdetési ügynökségen keresztül elérhetőek. Érdemes azonban felkészülni arra, hogy a régi bevált hirdetési módszerek itt nem működnek. A hirdető választhat: vagy maga tanul bele a TikTok hirdetések műfajába vagy fizet a reklámozásért egy rutinos szereplőnek.

Ha magunk készítenénk hirdetést, akkor számos szabályt kell szem előtt tartanunk. A legfontosabb, hogy a TikTok számos szigorú technikai feltételt támaszt a képaránytól kezdve a felbontáson és a kiterjesztésen át egészen a videók hosszáig vagy a fájlok méretéig. Ezek ráadásul attól függően, hogy hol (a videók között, a hírfolyamban vagy a Vigo és a Helo alkalmazásokban) szeretnénk megjeleníteni a reklámot, változhatnak is.

Ha sikert szeretnénk elérni, függőlegesen forgatott, 9-15 másodperces, már az első néhány másodpercben valamilyen figyelemfelkeltő elemet tartalmazó, aláfestő zenével és rövid kísérőszöveggel ellátott, valamilyen felhívást is tartalmazó lehetőleg angol nyelvű kisfilmben érdemes gondolkodni.

Mennyibe kerül?

Sokba. Más közösségi platformokhoz képest meglepően sokba. Ezer megtekintés 10 dollár, de előtte a kampány elindításhoz is le kell szurkolni 500 dollárnyi előleget. Egy 5 millió megtekintést elérő kampány napi 50 ezer dollárt kóstál. A videók közötti hirdetés megtekintésenként 10 dollár, de 600 megtekintést előre ki kell fizetni. Egy szponzorált hashtag kihívás pedig hetente 150 ezer dollárba kerül.

The Conversation

Friss

Fotó: Unsplash

Mit csinál manapság Melinda Gates? Amit Jeff Bezos exneje is!

Jeff Bezos exneje, MacKenzie Scott és Melinda French Gates összesen 40 millió dollárt, azaz közel 12 milliárd forintot szentelt egy olyan ügynek, amely középpontjában az amerikai nők karrierlehetőségeinek és életkörülményeinek javítása áll.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

Mit mérlegeljünk elektromos autó vásárlása előtt? 4 tipp a szakértőtől

Nagy értékű vagyontárgy beszerzésekor számos tényezőt figyelembe veszünk. Nincs ez másképpen elektromos gépjármű vásárlásakor sem. De mi alapján döntsünk ilyenkor? Mutatjuk!
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

26 milliárdra büntették a Zoom-ot, mert kiszivárogtatta a felhasználók adatait

Az Egyesült Államok Kerületi Bírósága 86 millió dollárra, átszámítva közel 26 milliárd forintra büntette a videokonferenciákra szakosodott Zoom vállalatot a felhasználók személyes adatainak kiszivárogtatása miatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!