Kit érdekel egy olyan felület, ahova rövid, vicces, táncolós videókat lehet feltölteni? Pedig a TikTok a világ egyik leggyorsabban fejlődő közösségi média platformja, 700 millió, zömében fiatal felhasználóval. Nemrégiben elindult az üzleti alkalmazása.

Mi ez?

Robbanásszerűen nő a TikTok platform népszerűsége, főleg a 25-35 éves korosztályban. Felhasználóinak zöme más platformon keresztül nem is érhető el, például mindössze 35-38 százalékuk van jelen a legnagyobb közösségi médiaként számon tartott Facebookon. Vonzerejét az jelenti, hogy nem kell a barátokat követni, mégis minden nap újabbnál újabb tartalomra bukkanunk. A legtöbb tartalom zene és valamilyen kreatív ötlet társításából jön létre, ezáltal örömet okoz és kreativitásra ösztönöz.

Hogyan lehet hirdetni?

A TikTok üzleti megoldásai vállalkozások számára Közép-Kelet-Európában Lengyelországban, Csehországban, Romániában és Magyarországon érhetőek el, ma még csak hirdetési ügynökségen keresztül elérhetőek. Érdemes azonban felkészülni arra, hogy a régi bevált hirdetési módszerek itt nem működnek. A hirdető választhat: vagy maga tanul bele a TikTok hirdetések műfajába vagy fizet a reklámozásért egy rutinos szereplőnek.

Ha magunk készítenénk hirdetést, akkor számos szabályt kell szem előtt tartanunk. A legfontosabb, hogy a TikTok számos szigorú technikai feltételt támaszt a képaránytól kezdve a felbontáson és a kiterjesztésen át egészen a videók hosszáig vagy a fájlok méretéig. Ezek ráadásul attól függően, hogy hol (a videók között, a hírfolyamban vagy a Vigo és a Helo alkalmazásokban) szeretnénk megjeleníteni a reklámot, változhatnak is.

Ha sikert szeretnénk elérni, függőlegesen forgatott, 9-15 másodperces, már az első néhány másodpercben valamilyen figyelemfelkeltő elemet tartalmazó, aláfestő zenével és rövid kísérőszöveggel ellátott, valamilyen felhívást is tartalmazó lehetőleg angol nyelvű kisfilmben érdemes gondolkodni.

Mennyibe kerül?

Sokba. Más közösségi platformokhoz képest meglepően sokba. Ezer megtekintés 10 dollár, de előtte a kampány elindításhoz is le kell szurkolni 500 dollárnyi előleget. Egy 5 millió megtekintést elérő kampány napi 50 ezer dollárt kóstál. A videók közötti hirdetés megtekintésenként 10 dollár, de 600 megtekintést előre ki kell fizetni. Egy szponzorált hashtag kihívás pedig hetente 150 ezer dollárba kerül.

Friss

Fotó:123RF

Téged is megpróbáltak lehúzni a végrehajtós trükkel?

A fővárosban is elterjedtek az unokázós típusú csalásokhoz hasonló, úgynevezett végrehajtós csalások.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!