Szavatosság
Kötelező kellékszavatosság. Jegyezzük meg ezt a kissé nyakatekert kifejezést! Azt jelenti, hogy a vállalkozónak minden eladott termékre vagy szolgáltatásra két év szavatosságot kell vállalnia. (A szabály természetesen az élelmiszerekre és a vegyi árukra nem vonatkozik!) A gyakorlatban ez azt jelenti, ha a megvett árucikk a vásárlás pillanatában hibás volt, akkor az eladónak kárpótolnia kell a vevőt. Erre több lehetőség van. Javítás, csere, árengedmény, vagy akár a teljes vételár visszafizetése. Vita esetén alapszabály, hogyha a meghibásodás fél éven belül derül ki, akkor nem a vevőnek, hanem az eladónak kell bizonyítania, hogy a vásárlás pillanatában még minden rendben volt.
Jótállás
A szavatosság mellett egy éves kötelező jótállás (garancia) érvényes a bruttó 10 ezer forintnál többe kerülő tartós fogyasztási cikkekre (háztartási gépek, elektronikai eszközök, sportszerek, ékszerek stb.) is. Ezen termékek esetében, ha a vevő 3 munkanapon belül cserét kér, nem lehet azt aránytalan töbletterhelésre vagy többletköltségre hivatkozva visszautasítani!
Az Interneten vett áru
Itt speciális szabályok érvényesek. Ha a vevő leadta a rendelését, de még nem vette át a terméket, akkor is elállhat vásárlási szándékától. Ha pedig átvette a megrendelését, de nem elégedett, 14 napon belül indoklás nélkül visszaküldheti azt.
Blokk? Csomagolás?
A vevő reklamációjával akkor kell mindenképpen foglalkozni, ha ő blokkot, számlát vagy jótállási jegyet tud mutatni! Jó tudni, hogyha a termékkel szemben minőségi kifogás merült fel, akkor a csomagolás sértetlensége, sőt a megléte sem elvárható! Ha minőségi kifogás nem merül fel, csak a megvett árucikk nem tetszett, vagy esetleg többet kapott belőle a megajándékozott, akkor az eladónak nem kötelessége a vevő kárpótlása. Jobb azonban a békesség, így ha jó fejek szeretnénk lenni és nem okoz gondot, érdemes visszavenni a terméket, és engedni levásárolni az árát.