Sok út vezet a karbonsemlegességhez

Az autóipar megosztott, egyes képviselői szerint nem csak az elektromos autó vezet a karbonsemlegességhez. Egy meghatározó japán autógyártó kitartóan kísérletezik a hidrogénhajtással is.



Szükséges lépés a jövő felé

A Toyota régóta nyíltan szkeptikus a villanyautókat illetően, pláne ami a vállalat elnökét, Akio Toyodát illeti. A 67 éves vezető legutóbb a Tokió Autószalonon osztott meg furcsa gondolatokat a belső égésű motorok jövőjével kapcsolatban – írta a Totalcar. A portál idézi az autógurut, aki azt fejtegette, hogy „a hagyományos motoroknak továbbra is gyakorlati szerepük van a karbonsemlegesség elérésében. Hadd finomítsuk hát a motortechnológiát. Az akkumulátoros elektromos autók nem az egyetlen, karbonsemlegességhez vezető utat jelentik. [...] Talán úgy hangozhat, hogy [a belső égésű motoros autókkal] árral szemben úszunk, de ez nem igaz. Ez egy szükséges lépés a jövő felé” – mondta Toyoda.

A munkahelyek megóvása is fontos

Azt Toyoda úr nem fejtette ki pontosan, hogy a benzin/dízelmotoroknak hogyan lehet szerepe a karbonsemlegesség elérésében. Helyette a munkahelyek megóvásának fontosságát hangsúlyozta: „[Az autóipari dolgozók] segítik Japánt, és képességeikkel egy erősebb országot építenek a holnap számára. Nem szabad elveszítenünk ezeket az embereket.” Toyoda végül a villanyautók pártján álló döntéshozóknak is üzent: „Azokért az emberekért, akik eddig [belső égésű] motorokat építettek: engedjétek nekünk, hogy tovább építsük őket. Sohasem fogom hagyni, hogy pocsékba menjen az a sok munka, amit eddig végeztetek.”

Jöhet a hidrogénhajtás

Az egyetlen módja a hagyományos motor karbonsemleges üzemeltetésének, ha az hidrogént éget el. Nem véletlen azonban, hogy ezzel a Toyotán kívül nem sok autógyártó foglalkozik: vízbontással hidrogént előállítani, majd egy belső égésű motorban elégetni rendkívül veszteséges folyamat.

Ne hagyd ki!