A K&H egyre többet tesz a fenntarthatóságért, a szeptember hónapot kiemelten is ennek a témának szenteli. Erre az időszakra megváltoztatja logóját is, amelynek középpontjába bolygónk, a Föld kerül.
A hitelintézet mind ügyfelei számára nyújtott üzleti megoldásaival, mind saját működési területén folyamatosan igyekszik csökkenteni ökológiai lábnyomát és széndioxid-kibocsátását. A fenntartható lakóépületeket kedvezményes zöld otthon hitelekkel, megújuló energia finanszírozással segíti, az elektromos gépkocsi-lízing konstrukció pedig a vállalkozások számára kínál környezetbarát megoldást, a hibrid és elektromos autók pedig kedvezményes biztosítási feltételekkel vehetők igénybe. Kiemelte, hogy a felelős jövő befektetési alapok portfóliójának összeállításánál a pénzügyi szempontok mellett figyelembe veszik az adott vállalatok vagy országok környezetre és társadalomra gyakorolt hatásait is.
A társadalmilag felelős befektetési alapjainkba egy év alatt kétszer annyit pénzt fektettek ügyfeleink, mint korábban. Így összességében már több mint 11 százalékát teszik ki a teljes befektetési állománynak
– mondta Guy Libot, a K&H vezérigazgatója.
A Napi.hu beszámolója szerint a K&H csoport azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ra jelentősen, 80 százalékkal csökkenti 2015-höz viszonyított CO2-kibocsátását. 2021 végére a K&H – elsőként a magyar bankszektorból – lényegében el is érte a nettó karbonsemlegességet, 13 000 tonnával kevesebb széndioxidot bocsátott ki, ami a 2015-ös szintnél 74 százalékkal alacsonyabb. A működéséből származó maradék károsanyag-kibocsátást pedig úgynevezett offset, azaz széndioxid-semlegesítő projektek – mint például az újra-erdősítés vagy a fenntartható mezőgazdaság – támogatásával semlegesíti,– ismertette a vállalati eredményeket a vezérigazgató, hozzátéve, hogy a szeptembert a fenntarthatóság hónapjának fogják nevezni, amikor a logójának átalakításával is szeretnék ráirányítani a figyelmet a fenntarthatóság fontosságára.
A fenntarthatósági hónap ideje alatt a K&H számos eseményt szervez, ma bejelentett vállalása értelmében szeptemberben nem világítja ki az ügyfélpontok és a vállalati épületek külső homlokzatát. Ezzel mintegy 24 ezer kilowattal kevesebb áramot használ fel, ami mintegy 200 átlagos háztartás fogyasztásának felel meg, és nem mellesleg a fényszennyezést is visszafogja.