Az Amazon két nap leforgása alatt több mint 250 millió terméket értékesített, ami összesen közel 12 milliárd dollárt bevételt hozott a cégnek – írja az Entrepreneur.
Idén június 21. és 22. között krendezték meg az éves Amazon Prime Day-t. Az eseményt a Black Friday-hoz lehetne hasonlítani. A felhasználók két napon keresztül óriási kedvezmények és exkluzív ajánlatok között válogathatnak. Az idei Prime Day hétvége olyan eredményeket hozott, amelyekre senki nem számított.
A kicsik is nyertek
Az Amazon az említett két nap leforgása alatt összesen 20 országban több mint 250 millió terméket értékesített. A becslések szerint a cég eladásai elérték az 11,19 milliárd dollárt. Ez azt jelenti, hogy az óriáscég egyetlen hétvége alatt közel 3300 milliárd forint értékben értékesítette a termékeit. A legkelendőbb portékáknak a robotporszívók, a kávéfőzők, illetve a fitnesz, a kozmetikai és az egészségügyi termékek bizonyultak.
Az idei Prime Day-el az Amazon partnerei is jól jártak. Közel 70 millió olyan vállalat profitált az említett hétvégéből, amelyek az Amazon platformjain keresztül értékesítik termékeiket. Ezek a kisebb vállalatok összesen 1,9 milliárd dollárt (556,7 milliárd forint) kaszáltak a Prime Day alatt. Az Amazon szerint erre még soha nem volt példa. Az idei Prime Day nagyjából 100 százalékkal teljesített jobban, mint tavaly.
Részvételi szabályok
Fontos megjegyezni, hogy csak az Amazon Prime tagok csaphatnak le az ajánlatokra. A tagság évente 119 dollárba, vagy havonta 12,99 dollárba kerül. Az Amazon ingyenes, garantált 2 napos kiszállítást, illetve a Prime videostreaming szolgáltatáshoz való hozzáférést biztosít az előfizetőknek. Persze van egy 30 napos próbaidőszak is, amelyet bárki igényelhet a Prime Day időszakára, így kijátszható a rendszer. Az Amazon 2015-ben indította az első Prime Day-t, a cég 20 éves évfordulóján, az akció évről-évre nagyobb eladásokat produkál.