Hittel és tudással – garázsműhelyből az évi 20 ezer vásárlóig
Fotó: CONTENTNMORE

Hittel és tudással – garázsműhelyből az évi 20 ezer vásárlóig

Az Év Üzletfejlesztési Vezetője címet nyerte el Fodor Zsuzsa, a Berry Baby Kft. ügyvezetője Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének Év Vállalkozója megmérettetésén. A cégvezető arra is büszke, hogy nemzetközi minősítések – az OPTEN és Dun&Bradstreet – szerint is, eredményeivel és megbízhatóságával az élvonalba tartozik a babatermékeket forgalmazó nyíregyházi cég.


Egy vállalkozó számára elengedhetetlen, hogy lépést tartson a gazdasági és jogi környezet változásaival. Ám a hosszú távú sikerhez ennél többre van szükség. Rendíthetetlen hit önmagunkban és terveinkben, a minőség iránti elköteleződés és a hatékony kommunikáció – Fodor Zsuzsa szerint ezek a vállalkozói siker alapjai. Az Év Üzletfejlesztési Vállalkozója nemcsak a saját cége fejlődéséért dolgozik, hanem induló és már működő vállalkozások számára is irányt mutat, segítve őket a gazdasági élet és a cégvezetés kihívásaiban.

A vállalkozás 2014-ben egy mindössze 15 négyzetméteres garázsműhelyből indult babatermékek forgalmazásával, mára pedig egy több százmillió forintos éves árbevételt elérő gazdasági társasággá nőtte ki magát. ABerry Baby élén szerzett tapasztalataiból egyértelművé vált számára: egy vállalkozónak nem elég csak időnként egyeztetnie a könyvelőjével – naprakész ismeretekkel kell rendelkeznie a vállalkozás folyamatairól és belső működéséről.

Kitartás, tenni akarás és folyamatos tanulás – ezek a siker kulcstényezői Zsuzsa szerint.

„Az üzleti találkozókon, megbeszéléseken gyakran én vagyok az egyetlen nő, vagy csak néhányan képviseljük magunkat. Nőként érvényesülni a gazdasági életben komoly kihívás, amit én magam is csak egy támogató család és partner mellett tudtam megvalósítani” – vallja Fodor Zsuzsa.

Az első évek nem voltak könnyűek: a fejlesztések és a fennmaradás érdekében gyakran kellett nagy kitartásról tanúbizonyságot tennie. Sokszor a könnyebbik út lett volna feladni a terveit, de mindig emlékeztette magát édesapja szavaira, amelyek gyermekkorában mély nyomot hagytak benne: „Honnan tudod, hogy nem fog menni, ha még csak meg sem próbálod?”

Ez a hozzáállás, és a kitartó próbálkozás adta az alapot Zsuzsa sikeréhez. Minden vállalkozónak azt tanácsolja, hogy a személyes fejlődést, és a folyamatos innovációt soha ne tévesze szem elől. Ezek a tényezők jelentik a jövőbeli sikerek kulcsát.

Kommunikáció és konfliktuskezelés – a siker alapjai

Fodor Zsuzsa pályafutása során számos sorsfordító döntést hozott, amelyek e gondolatok mentén valósultak meg. Ilyen volt például az új termékportfólió kialakítása, a saját gyártó üzem beindítása, a merészebb üzleti tervek papírra vetése.

„Utólag úgy látom, ezek a döntések elsősorban mentális kihívásokat jelentettek. Rájöttem, hogy a legtöbb akadály valójában csak a fejünkben létezik.” – vallja az ügyvezető, aki logisztikai technikus és mentáltréner végzettségével a vállalkozói lét minden aspektusát magabiztosan kezeli.

Ez a két szakmai háttér kiemelkedő szerepet játszott a cégvezetésben. Egyrészt az üzleti folyamatok zökkenőmentes működtetésében és fejlesztésében, másrészt a csapatépítésben. Zsuzsa szerint a megfelelő kommunikáció és a konfliktuskezelési készség kulcsfontosságú a sikeres vezetéshez. Ezek segítségével lehet egy csapatot hatékonyan irányítani, fejleszteni, és a mindennapi kihívásokkal megbirkózni. A cég vezetőjének egy kicsit mindenhez értenie kell, és komplex gondolkodásmód szükséges.

A sikeres cég 3+1 fő tényezője – Fodor Zsuzsa szerint 

  1. Vállalkozói alapismeretek
  2. Mentális egészség, önismeret
  3. Megfelelő kollégák kiválasztása

+ a bónusz: Merni kell álmodni és tervezni, mert aki nem mer álmodni, az nem is tudja azokat megvalósítani!

Magyar, minőségi, értéket teremtő 

A vállalkozás alapértékei közé tartozik, hogy őszintén és nyitottan fordulnak a vevők felé, a vásárlói igényeket figyelembe véve fejlesztik termékeiket, fontos az egyediség, és hogy többet adjanak mint mások. „Magyar tulajdonú vállalkozás vagyunk, mindig is fontosnak tartottam, hogy ne tucattermékeket kínáljunk. Szeretném, hogy azok, akik egyszer minket választottak, vissza is térjenek hozzánk. Minőséget kínálunk, és igyekszünk közben a vásárlók rokonszenvét is elnyerni. Minőséget szeretnénk átadni minden Berry Baby termékkel.”

Fodor Zsuzsa tervei között szerepel, hogy 2025 évben külpiacra lép a Berry Baby márka.

Számok tükrében

A másfél évtizeddel ezelőtt 15 négyzetméteres műhelyből mára több száz milliós árbevételű vállalkozássá fejlődött a cég. Közel 2000 négyzetméter területen történik a termékek gyártása és az alapanyagok raktározása. 34 beszállító segítségével évente 20.000 csomagot juttatnak el a vásárlókhoz.

Eredmények és elismerések 

A Berry Baby eddigi sikerei számos szakmai elismerést hoztak. A vállalkozás kiérdemelte az OPTEN „A” minősítését, amely kizárólag pénzügyileg stabil, kiemelkedően megbízható cégeknek jár. Ez a szint a magyar vállalkozások mindössze 1,3%-ának adatik meg, így a kft. a cégek felső 10 százalékába tartozik. 2024 elején a Berry Baby tovább növeli a presztízsét: Európa egyik legismertebb cégminősítője, a Dun&Bradstreet rendszerében is megkapta az „A” minősítést, amelyet közel száz szigorú feltételnek való megfelelést követően ítélnek csak oda.

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége szintén elismerte Zsuzsa munkáját: 2024-ben elnyerte az Év Üzletfejlesztési Vezetője címet.

Fodor Zsuzsa megközelítése sok szempontból eltér a szokásostól. Kezdetben nem a márkaépítésre fókuszált, hanem arra, hogy alapos tudást és tapasztalatot szerezzen. „A márka ismertségének növelése csak akkor vált prioritássá, amikor már biztos alapokra építhettem.” (x)


Ne hagyd ki!