Elon Musk sikerének titka neked is beválhat
Az ikonikus és ősöreg vállalatok évtizedeket túléltek anélkül, hogy bárki is az arcát adta volna az adott márkához. Elég volt egy brand név és egy logó a sikerhez. Sokat változtak az idők, így napjainkban nem biztos, hogy ez a legcélravezetőbb üzletpolitika.


Tudod, hogy ki alapította a Mekit? És a Nike-t? Na és a Volkswagen-t? Sokan valószínűleg tisztában vannak azzal, hogy kik indították útjára az említett vállalatokat, viszont arcot már nem biztos, hogy tudnának társítani hozzájuk. Napjaink legsikeresebb vállalati mögött olyan emberek állnak, akiket a legtöbben az utcán is felismernének, köszönhetően a köréjük épített marketingnek. Elég csak Elon Musk-ra gondolni, akinek a neve összeforrt a Teslával. Manapság egyre több cég alapítója vagy vezérigazgatója öltött magára közszereplői köntöst. Ez azonban nem egy rossz dolog. Sőt, a legsikeresebb modern vállalatok vezetői igazi sztárrá avanzsálódtak.

Változnak az idők

A vállalatok kommunikációja a vásárlóikkal rengeteget változott az elmúlt években. Alig harminc éve még igen limitált hirdetési lehetőségei voltak a cégeknek. Televízió, rádió, újság. Nagyjából ennyi. Éppen ezért jóval nagyobb hangsúlyt fektettek a logókra és a mottókra, valamint rövid és tömör üzenetekkel ösztönözték az ügyfeleket a vásárlásra. „Ez a mi termékünk, amely ezt és ezt csinálja". Nem is kellett több. Viszont egy figyelemfelhívó logó és egy jól csengő mottó sokkal fontosabb volt, mint napjainkban. A mai sikeres márkák egyszerű szövegalapú emblémákat használnak, amelyekben maximum a betűtípus tükrözi a cég szellemiségét. Viszont a márkaépítés és a reklámozás sokkal közvetlenebbé vált az internet elterjedésének köszönhetően.

A márkahűség kialakítása és a népszerűség növelése érdekében egyre több cégvezér vállalja a rivaldafényt. A vásárlók sokkal nagyobb bizalmat fektetnek az olyan vállalatokba, amelyekhez tudnak egy arcot is társítani. Ráadásul, ha ez az ember lehengerlő személyiséggel rendelkezik, akkor a siker szinte garantált.

Senki nem ismeri úgy a cégedet, mint te

Gondolj csak bele. Mennyire lenne sikeres a Tesla, ha nem Elon Musk, hanem egy márkanagykövet, vagy egy híresség népszerűsítené a cég elektromos járműveit? Senki nem tudná olyan jól előadni és átadni a Tesla sztoriját és küldetését, mint Musk. Bár nem ő alapította a céget, hamar átvette a vezetést és a saját képére formálta a Teslát. Ő a vezető személyiség minden Teslával kapcsolatos dologban. Folyamatos posztol a közösségi média felületeire, és rengetegen követik az üzletembert. Ki közölhetné hitelesebben a legfrissebb híreket és izgalmas fejleményeket, mint Elon Musk? Senki. Ugyan ez vonatkozik rád és a vállalkozásodra is. Minden vállalatnak megvan a maga története. Azok, akik hitelesen tudják ezt prezentálni, rengeteget profitálhatnak. A fogyasztók kíváncsiak a márkák mögötti „miért"-ekre.

Ne hagyd, hogy a te történeted elvesszen a süllyesztőben, mert lehet, hogy csak ez választ el az igazi áttöréstől. A történeted és a céljaid megosztása sokkal hitelesebbek lesznek, ha te prezentálod azokat.

Vállalkozó influenszer

A fogyasztók szemszögéből rendkívül szimpatikus egy olyan üzletember, aki nem bújik el az alkalmazottjai és a márka mögé, hanem egyenes háttal kiáll az üzleti világ színpadára, és saját maga népszerűsíti a termékét. Ez azt sugallja, hogy száz százalékosan megbízik a termékében, hisz a cég küldetésében, és nem fél a vásárlók kritikáitól. Továbbá felelősséget vállal a cégéért. Semmilyen híresség vagy flancos hirdetés nem veheti fel a versenyt egy ilyen elkötelezett vezetővel az üzlet sikerességének szempontjából. Éppen ezért érdemes megfontolni, hogy kilépj a színfalak mögül, és megmutasd, mennyire elkötelezett vagy a céged iránt.

Related Articles From Your Site
Related Articles Around the Web
The Conversation

Ne hagyd ki!