Az ikonikus és ősöreg vállalatok évtizedeket túléltek anélkül, hogy bárki is az arcát adta volna az adott márkához. Elég volt egy brand név és egy logó a sikerhez. Sokat változtak az idők, így napjainkban nem biztos, hogy ez a legcélravezetőbb üzletpolitika.


Tudod, hogy ki alapította a Mekit? És a Nike-t? Na és a Volkswagen-t? Sokan valószínűleg tisztában vannak azzal, hogy kik indították útjára az említett vállalatokat, viszont arcot már nem biztos, hogy tudnának társítani hozzájuk. Napjaink legsikeresebb vállalati mögött olyan emberek állnak, akiket a legtöbben az utcán is felismernének, köszönhetően a köréjük épített marketingnek. Elég csak Elon Musk-ra gondolni, akinek a neve összeforrt a Teslával. Manapság egyre több cég alapítója vagy vezérigazgatója öltött magára közszereplői köntöst. Ez azonban nem egy rossz dolog. Sőt, a legsikeresebb modern vállalatok vezetői igazi sztárrá avanzsálódtak.

Változnak az idők

A vállalatok kommunikációja a vásárlóikkal rengeteget változott az elmúlt években. Alig harminc éve még igen limitált hirdetési lehetőségei voltak a cégeknek. Televízió, rádió, újság. Nagyjából ennyi. Éppen ezért jóval nagyobb hangsúlyt fektettek a logókra és a mottókra, valamint rövid és tömör üzenetekkel ösztönözték az ügyfeleket a vásárlásra. „Ez a mi termékünk, amely ezt és ezt csinálja". Nem is kellett több. Viszont egy figyelemfelhívó logó és egy jól csengő mottó sokkal fontosabb volt, mint napjainkban. A mai sikeres márkák egyszerű szövegalapú emblémákat használnak, amelyekben maximum a betűtípus tükrözi a cég szellemiségét. Viszont a márkaépítés és a reklámozás sokkal közvetlenebbé vált az internet elterjedésének köszönhetően.

A márkahűség kialakítása és a népszerűség növelése érdekében egyre több cégvezér vállalja a rivaldafényt. A vásárlók sokkal nagyobb bizalmat fektetnek az olyan vállalatokba, amelyekhez tudnak egy arcot is társítani. Ráadásul, ha ez az ember lehengerlő személyiséggel rendelkezik, akkor a siker szinte garantált.

Senki nem ismeri úgy a cégedet, mint te

Gondolj csak bele. Mennyire lenne sikeres a Tesla, ha nem Elon Musk, hanem egy márkanagykövet, vagy egy híresség népszerűsítené a cég elektromos járműveit? Senki nem tudná olyan jól előadni és átadni a Tesla sztoriját és küldetését, mint Musk. Bár nem ő alapította a céget, hamar átvette a vezetést és a saját képére formálta a Teslát. Ő a vezető személyiség minden Teslával kapcsolatos dologban. Folyamatos posztol a közösségi média felületeire, és rengetegen követik az üzletembert. Ki közölhetné hitelesebben a legfrissebb híreket és izgalmas fejleményeket, mint Elon Musk? Senki. Ugyan ez vonatkozik rád és a vállalkozásodra is. Minden vállalatnak megvan a maga története. Azok, akik hitelesen tudják ezt prezentálni, rengeteget profitálhatnak. A fogyasztók kíváncsiak a márkák mögötti „miért"-ekre.

Ne hagyd, hogy a te történeted elvesszen a süllyesztőben, mert lehet, hogy csak ez választ el az igazi áttöréstől. A történeted és a céljaid megosztása sokkal hitelesebbek lesznek, ha te prezentálod azokat.

Vállalkozó influenszer

A fogyasztók szemszögéből rendkívül szimpatikus egy olyan üzletember, aki nem bújik el az alkalmazottjai és a márka mögé, hanem egyenes háttal kiáll az üzleti világ színpadára, és saját maga népszerűsíti a termékét. Ez azt sugallja, hogy száz százalékosan megbízik a termékében, hisz a cég küldetésében, és nem fél a vásárlók kritikáitól. Továbbá felelősséget vállal a cégéért. Semmilyen híresség vagy flancos hirdetés nem veheti fel a versenyt egy ilyen elkötelezett vezetővel az üzlet sikerességének szempontjából. Éppen ezért érdemes megfontolni, hogy kilépj a színfalak mögül, és megmutasd, mennyire elkötelezett vagy a céged iránt.

The Conversation

Friss

Fotó:Shutterstock

Reagálás: A Penny magyarországi hálózata nem eladó, nem folynak tárgyalások

A G7 gazdasági hírportál iparági forrásokra hivatkozva azt írta "Az Auchan, a Tesco és a Penny Market magyarításával érheti el a kormány a nagy álmát" című cikkében, hogy tárgyalások folynak a Pennny Market átvételéről. Ezt a cég határozottan tagadta. A cikket a haszon. hu a szakmai szabályoknak megfelelően, forrásmegjelöléssel szemlézte. Az alábbiakban teljes terjedelmében közöljük a Penny válaszát.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Shutterstock

A magyar háztartások átlagban 90 ezret buknak, mert túl sok készpénzen ülnek


Európában a magyar lakosságnak a legfájdalmasabb az infláció. Legalábbis a GDP-arányosan nagyon magas készpénztartás és az unióban az egyik leggyorsabb ütemű pénzromlásból származó veszteség alapján. Móricz Dániel Holdblogon megjelent elemzéséből emelünk ki néhány fontos részletet.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Shutterstock

10 év múlva nosztalgiával emlegetjük a mai, nagyon durva ingatlanárakat?

A lakóingatlan-piac idén is sok meglepetést okozott: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat nem példa nélküli, az elmúlt tíz évben számos alkalommal gondolhattunk arra, hogy már tényleg nincs hová növekednie az áraknak.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!