Végkiárusítás tábla angolul egy kirakaton
A magyar cégvezetők kétharmada családon belül adná át a stafétát. A vállalkozás értékesítése 92 százaléknak soha sem jutott eszébe.


​Ki lesz az utódom?

A vírushelyzet kezelése és nem az utódlás kérdése foglalkoztatja a magyar cégvezetőket – derül ki a Budapest Bank 600 hazai kis- és közepes vállalkozás megkérdezésével készített felméréséből. A megkérdezettek 9 százaléka foglalkozott csak azzal, kinek adná át vállalkozása irányítását, ám ők is hamar dűlőre jutottak: kétharmaduk a családon belül keresne utódot.

Az eladás nem kerül szóba

Ha a családon belül nem sikerül lebonyolítani az utódlást, akkor bizony baj van, ugyanis a vállalatvezetők 92 százaléka soha nem gondolt arra, hogy eladná a cégét, 87 százalék meg nem szándékozik azt a jövőben eladni. Azon kevesek, akik eljátszottak az értékesítés gondolatával, azt remélik egy ilyen lépéstől, hogy vállalkozásuk növekedni fog (40 százalék) vagy tőkéhez jut (30 százalék).

​Mennyiért?

A felmérésben részt vevők harmada úgy látja, simán el tudná adni a vállalkozását, ha akarná, bár 20 százalék szerint biztosan nem annyiért, amennyit az valójában ér. És hogy mennyit ér a cégük valójában? No azt nem tudják. 79 százalék egyáltalán nem tett lépéseket azért, hogy megtudja, mennyit is ér a vállalkozása? Mivel 60 százalékuknak nincs pontos mérőszáma az ár meghatározásához, a legtöbben csak megbecsülni tudják az összeget.

​Értéknövekedés átláthatósággal

A vállalatvezetők harmada szerint nincs olyan terület, amelyet fejlesztve növelni lehetne a cége értékét. Akik mégis ebben gondolkodnak, átlátható működést, tudatos marketingstratégiát, hatékonyabb munkaszervezést és több innovációt szeretnének megvalósítani. Az ehhez szükséges forrásokat 50 százalék saját zsebből, 22 százalékuk pedig bankhitelből teremtené elő.

Ne hagyd ki!