A magyar cégvezetők kétharmada családon belül adná át a stafétát. A vállalkozás értékesítése 92 százaléknak soha sem jutott eszébe.


​Ki lesz az utódom?

A vírushelyzet kezelése és nem az utódlás kérdése foglalkoztatja a magyar cégvezetőket – derül ki a Budapest Bank 600 hazai kis- és közepes vállalkozás megkérdezésével készített felméréséből. A megkérdezettek 9 százaléka foglalkozott csak azzal, kinek adná át vállalkozása irányítását, ám ők is hamar dűlőre jutottak: kétharmaduk a családon belül keresne utódot.

Az eladás nem kerül szóba

Ha a családon belül nem sikerül lebonyolítani az utódlást, akkor bizony baj van, ugyanis a vállalatvezetők 92 százaléka soha nem gondolt arra, hogy eladná a cégét, 87 százalék meg nem szándékozik azt a jövőben eladni. Azon kevesek, akik eljátszottak az értékesítés gondolatával, azt remélik egy ilyen lépéstől, hogy vállalkozásuk növekedni fog (40 százalék) vagy tőkéhez jut (30 százalék).

​Mennyiért?

A felmérésben részt vevők harmada úgy látja, simán el tudná adni a vállalkozását, ha akarná, bár 20 százalék szerint biztosan nem annyiért, amennyit az valójában ér. És hogy mennyit ér a cégük valójában? No azt nem tudják. 79 százalék egyáltalán nem tett lépéseket azért, hogy megtudja, mennyit is ér a vállalkozása? Mivel 60 százalékuknak nincs pontos mérőszáma az ár meghatározásához, a legtöbben csak megbecsülni tudják az összeget.

​Értéknövekedés átláthatósággal

A vállalatvezetők harmada szerint nincs olyan terület, amelyet fejlesztve növelni lehetne a cége értékét. Akik mégis ebben gondolkodnak, átlátható működést, tudatos marketingstratégiát, hatékonyabb munkaszervezést és több innovációt szeretnének megvalósítani. Az ehhez szükséges forrásokat 50 százalék saját zsebből, 22 százalékuk pedig bankhitelből teremtené elő.

The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

Kiakaszt a benzinár? Mutatjuk, ki mennyit szed le belőle

Nem szeretjük, de ez is bekövetkezett, itt van az 500 forintos benzin a kutakon. Jó, ha tudod, amikor fizetsz a benzinkútnál, a pénzed körülbelül fele az államkasszába vándorol.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

A magyarok is tanulhatnak a lengyel nemzeti boltlánc bukásából

Lekerült a céges logó Lengyelország 30 éves nemzeti áruházlánca, a Piotr i Pawel utolsó boltjának bejáratáról is, miután a cég elvérzett a külföldi multikkal folytatott versenyben.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Vágás olasz módra, elhagyta Magyarországot a megvádolt húsmilliárdos

A több milliárdos költségvetési csalással vádolt Piero Pini, a kiskunfélegyházi Hungary-Meat Kft. tulajdonosa és fia, Marcello elhagyta Magyarországot, első útjuk állítólag Spanyolországba vezetett. Ez fordulat a 2019 márciusa óta húzódó ügyben.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!