Just Do It. Elég ennyit mondani, és mindenki tudja, a Nike-ról van szó. A Nike marketingstratégiájából bármely cég elleshet egy-két praktikát, amelyek igen gyümölcsöző eredményeket hozhatnak. Nézzük, miben rejlik a világ egyik legismertebb sportmárkájának sikere!



Egy marketingstratégia kivirágoztathat vagy romba dönthet egy vállalatot. A sikeres marketing kibővítheti az üzleti tevékenységet és növelheti a pénzforgalmat, így a bevételeket is. Egy rossz stratégia ezzel szemben az ügyfelek érdeklődésének elvesztéséhez és a fogyasztói forgalom csökkenéséhez vezethet, ami végül kevesebb értékesítést eredményez. A Nike remek példája annak, hogy egy innovatív és trendkövető marketingstratégia elképesztő megtérüléseket eredményezhet. A Nike egyértelműen uralja a sportmarketing világát friss ötleteivel és megnyerő reklámkampányaival. Az Entrepreneur összegyűjtött öt praktikát, amelyet bármely cég sikeresen beépíthet a saját marketingstratégiájába.

A közössége média ereje

A Nike hatalmas követői bázist épített ki az elmúlt években a különböző közösségi média felületeken. A szórakoztató és inspiráló bejegyzéseinek köszönhetően Instagrammon 166 millióan, Facebookon 36 millióan, Twitteren pedig több mint 8 millióan követik a vállalatot. A fogyasztók minden egyes bejegyzés alatt felvehetik a kapcsolatot a céggel. Annyi a dolguk, hogy kommentükben „betaggeljék" a Nike-t. A vállalat jellemzően minden egyes negatív kommentre válaszol azért, hogy a lehető legjobb élményt nyújtsa a panaszos vásárlóknak, és megoldást találjon a problémájukra. A vásárlók szempontjából ez egy rendkívül szimpatikus magatartás, amely növeli a vállalatba vetett hitüket és bizalmukat. Emellett a sportszergyártó kisebb alfiókokat is menedzsel annak érdekében, hogy a speciálisabb igényű vásárlók is megtalálják az általuk keresett tartalmakat. Egyebek között ilyen a nikegolf, a nikewomen, és a nikefootball is.

Sokszínűség

A Nike hosszú ideje egy olyan platform létrehozásán fáradozik, amely a sokszínűségre és az összetartozásra épül. Küldetése, hogy vezető szerepet töltsön be a változatos és befogadó vállalati kultúra elterjedésében. Indíttatásait remekül tükrözi az egyik legújabb terméke, a Nike GO FlyEase. Ez egy olyan cipő, amelyet olyan egyszerű felvenni, hogy még a kezünket sem kell hozzá használni. Így remek alternatívát nyújt a fogyatékossággal élő vásárlóknak. Emellett a cég elkötelezett a faji és nemi egyenlőség mellett, amelyet többnyire reklámjaiban is hangoztat.

Sztárok és influenszerek

A Nike Michael Jordan-től kezdve Maria Sharapova-n át egészen Kanye West-ig és Travis Scott-ig, rengeteg hírességgel kollaborált története során. Ezek az együttműködések rendre óriási sikereket és bevételeket eredményeztek. Elég csak a Michael Jordan nevével fémjelzett Air Jordan cipőkre gondolni. De a 2009-ben piacra dobott Air Yeezy kollekció is megér egy misét. Ez volt az első együttműködése a Nike-nak, amelyet nem egy sportolóval valósított meg. Kanye West kollekciója hatalmas sikert aratott, amelyet még Jay Z is elismerő szavakkal illetett. A Nike nemcsak hírességekkel és sportolókkal dolgozik együtt, hanem olyan influenszerekkel is, akik kisebb követői bázissal rendelkeznek.

Fókusz a sportolón

A Nike Instagram oldalát megvizsgálva szembe tűnik, hogy a kiemelt posztok alig-alig tüntetik fel a cég termékeit. A hirdetések, reklámok sokkal inkább a sportolókra és a történeteikre koncentrálnak. Persze az atléták a reklámokban Nike termékeket viselnek, de a hirdetések nem csak annyiból állnak, hogy a vásárló képébe tolják a termékeket. Bemutatják, milyen nehézségek állnak a sportoló mögött, hogyan valósította meg a céljait, és ebbe az egészbe a szakemberek beleépítik a Nike-t. Így a vásárlók tudat alatt ezekkel a sztorikkal kapcsolják össze a termékeket, ha meglátják azokat a boltok polcain, vagy egy webáruházban.

Fenntarthatóság

2009-ben a Nike segített elindítani a SAC (Sustainable Apparel Coalition, azaz Fenntartható Ruházati Koalíció) kezdeményezést. Ennek célja, hogy a résztvevő kiskereskedők és beszállítók közösen azon dolgozzanak, hogy csökkentsék termékeik ökológiai lábnyomát. Ahogy telt-múlt az idő, egy dolog bizonyosságot nyert: a fenntarthatóság remekül eladható. A fogyasztók évről-évre egyre jobban értékelik a fenntarthatóságot, és olyan cégeknek szavaznak bizalmat, amelyek elhivatottak a környezetvédelemért. Az elmúlt években a Nike olyan alapanyagok használatára tért át, amelyek kevesebb víz és vegyi anyag felhasználásával készülnek.

Ahhoz kétség sem fér, hogy a Nike remekül építi a marketingjét és az üzletpolitikáját, amely tökéletesen tükröződik a vállalat bevételein. A Nike 2005-ben 13,7 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el, tavaly ez a szám pandémia közepette már elérte a 37 milliárd dollárt. A cég bevételei idén valószínűleg az 50 milliárd dollárt is meg fogják haladni.

The Conversation

Friss

Kína hivatalosan is betiltotta a kriptovalutákat

„A virtuális valutákkal kapcsolatos üzleti tevékenység illegális pénzügyi tevékenységnek minősül" – jelentette be Kína központi bankja, ezáltal gyakorlatilag betiltva a kriptovalutákat a kínai piacon.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

Hamarosan drónokkal szállítják a kemoterápiás gyógyszereket

Az egyesült királyságbeli Isle of Wight NHS Trust egészségügyi szervezet háromhónapos tesztprogramot indított, amelyben a legénység nélküli légi járművek (UAV) használatának előnyeit vizsgálja a kemoterápiás gyógyszerek kiszállításában.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: pixabay.com

Újratölthető, sötétben világító növények válthatják le az utcai lámpákat

Ambiciózus kutatóknak a nanotechnológia segítségével sikerült olyan növényeket alkotniuk, amelyek huzamosabb ideig világítanak a sötétben. Ha a technológiát tökéletesre fejlesztik, akkor a jövőben a nanonövények felválthatják a nagy energiaigényű elektromos lámpákat.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!