A 29 éves Steven Bartlett alig négy éve indította útjára a podcast sorozatát egy laptoppal és egy 100 dolláros mikrofonnal. A műsor idén várhatóan 1,2 millió dollár bevételt fog eredményezni a brit üzletembernek. Bartlett stílusosan a podcastjében osztotta meg, hogyan építette fel a közel 360 millió forintot érő birodalmát.



A zsenialitás jelei

A dolog pikantériája, hogy Bartlett nem a podcastjének köszönheti az üzleti életben szerzett hírnevét. Alig 22 éves volt, amikor Manchester-i szobájában megalkotta a Social Chain névre keresztelt közösségi média ügynökségét. Vállalata olyan sikeres volt, hogy 2019-ben tőzsdére vitte, a céget 350 millió dollárra értékeltek a düsseldorfi börzén. Bartlett 2020-ban elhagyta a céget, de üzleti karrierje itt még korántsem ért véget. Szaktudását remekül példázza, hogy idén felkérték a Dragon's Den (a sárkány barlangja) csapatába, amely a Cápák Között brit megfelelője. Bartlett a műsor történetének legfiatalabb „sárkánya". Négy éve „The Diary of a CEO" (Egy vezérigazgató naplója) néven elindította a saját podcastjét is, amelyben már számos híresség és üzletember is tiszteletét tette. Legutóbbi adásában kifejtette, mi a titka a sikerének, ahogyan azt is, hogy podcastje év végéig várhatóan 1,2 millió dollár, átszámítva nagyjából 360 millió forint bevételt fog eredményezni. Nézzük, mi a nagy titok!

Csak semmi közvetítő

Az üzletember elmondta, hogy a podcastesek hirdetésekből jutnak bevételekhez, amelyeket egész egyszerűen felolvasnak adás közben. Mint kiderült, gyakran egy közvetítő, egy ügynökség köti össze a podcasteseket a hirdetőkkel. Ezzel annyi a gond, hogy a közvetítők óriási jutalékkal dolgoznak. Bartlett semmiképp sem akart közvetítőt bevonni, ezért inkább saját maga keresett fel számára szimpatikus vállalatokat. Öt cég vezérigazgatójánál próbálkozott be, akiknek egy prezentációban felvázolta, mik a tervei, milyen mértékben fog nőni a követői bázisa, és hogy miért hirdessenek a podcastjében.

Bartlett szerint, ha valakiben megvan a kellő kurázsi, hogy saját maga adja el a szolgáltatását a hirdetőknek, akkor megdöbbentően jó üzleteket üthet nyélbe. A The Diary of a CEO-nak jelenleg három fő szponzora van:

  • a Huel táplálkozási márka,
  • a Fiverr szabadúszó platform
  • és Myenergi megújuló energiatermék-gyártó

Mindhárom szponzorral 12 hónapos szerződése van. Bartlett hozzátette, hogy átlagosan havonta egyszer becsúszik egy-egy különleges hirdetés is, de a fő bevételeit az említett cégeknek köszönheti. Minden támogató más-más összegekkel szponzorálja a műsort, amelyek idén összesen 1,2 millió dollárt tesznek ki.

Következetesség

Bartlett az első években kis túlzással össze-vissza töltötte fel az adásait. Aztán elhatározta, hogy műsorával minden héten hétfőn fog jelentkezni. Amint következetesebben kezdte feltölteni adásait, követői bázisa elképesztő növekedésnek indult. Ahogy fogalmazott, a következetesség egyfajta ütemet alakít ki, amely vonzza a hallgatókat.

Továbbá rájött, az sem mindegy, milyen platformokon teszi közzé felvételeit. Az epizódokat többnyire a Spotify-on és az iTunes-on streamelte, ám ezeknek a platformoknak az ajánlói rendszere nem olyan jó, mint a YouTube-é. Jött is a megoldás: elkezdte feltölteni podcastjeit a YouTube-ra is. A videóknak és a platform ajánlói algoritmusának köszönhetően ismét nőni kezdett a hallgatósága.

Az üzletember kifejtette, fontos, hogy a mennyiség ne menjen a minőség rovására. Elmondta, hogy számos alkalommal egész felvételeket dobott ki a kukába, mert úgy vélte, nem lettek elég jók.

Bartlett négy év alatt összesen 55 ezer dollárt költött a műsorára, és napjainkban már nyolc alkalmazottal dolgozik. Azt is megjegyezte, elképesztően olcsón el lehet indítani egy podcast sorozatot. Ezt az ő példája is jól mutatja, hiszen egy 100 dolláros mikrofonnal és egy laptoppal vágott neki a műsor készítésnek.

The Conversation

Friss

Spar: jó magyar gyümölcs joghurt nem igazán létezik

Hosszú interjút adott a Spar magyarországi vezetője, beszélt többek között a béremelésről, a beszállítókról, arról, hogy mennyi pénz vittek ki tavaly az országból nyereségként, és hogy mennyit fektettek be 30 év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Josh Appel on Unsplash

Jövőre havi 500 ezerre nőhet az átlagkereset Magyarországon

Jövőre sok egyszeri tétel fogja növelni a háztartások nettó jövedelmét.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Obi Onyeador on Unsplash

Annyira sok és drága használtautót veszünk, hogy megdőlhet a 2019-es rekord

Pedig a hirdetési árak majdnem 1 millió forinttal emelkedtek egy év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!