Mikrofon egy teremben, amibe hamarosan egy podcastes fog belebeszélni

A 29 éves Steven Bartlett alig négy éve indította útjára a podcast sorozatát egy laptoppal és egy 100 dolláros mikrofonnal. A műsor idén várhatóan 1,2 millió dollár bevételt fog eredményezni a brit üzletembernek. Bartlett stílusosan a podcastjében osztotta meg, hogyan építette fel a közel 360 millió forintot érő birodalmát.



A zsenialitás jelei

A dolog pikantériája, hogy Bartlett nem a podcastjének köszönheti az üzleti életben szerzett hírnevét. Alig 22 éves volt, amikor Manchester-i szobájában megalkotta a Social Chain névre keresztelt közösségi média ügynökségét. Vállalata olyan sikeres volt, hogy 2019-ben tőzsdére vitte, a céget 350 millió dollárra értékeltek a düsseldorfi börzén. Bartlett 2020-ban elhagyta a céget, de üzleti karrierje itt még korántsem ért véget. Szaktudását remekül példázza, hogy idén felkérték a Dragon's Den (a sárkány barlangja) csapatába, amely a Cápák Között brit megfelelője. Bartlett a műsor történetének legfiatalabb „sárkánya". Négy éve „The Diary of a CEO" (Egy vezérigazgató naplója) néven elindította a saját podcastjét is, amelyben már számos híresség és üzletember is tiszteletét tette. Legutóbbi adásában kifejtette, mi a titka a sikerének, ahogyan azt is, hogy podcastje év végéig várhatóan 1,2 millió dollár, átszámítva nagyjából 360 millió forint bevételt fog eredményezni. Nézzük, mi a nagy titok!

Csak semmi közvetítő

Az üzletember elmondta, hogy a podcastesek hirdetésekből jutnak bevételekhez, amelyeket egész egyszerűen felolvasnak adás közben. Mint kiderült, gyakran egy közvetítő, egy ügynökség köti össze a podcasteseket a hirdetőkkel. Ezzel annyi a gond, hogy a közvetítők óriási jutalékkal dolgoznak. Bartlett semmiképp sem akart közvetítőt bevonni, ezért inkább saját maga keresett fel számára szimpatikus vállalatokat. Öt cég vezérigazgatójánál próbálkozott be, akiknek egy prezentációban felvázolta, mik a tervei, milyen mértékben fog nőni a követői bázisa, és hogy miért hirdessenek a podcastjében.

Bartlett szerint, ha valakiben megvan a kellő kurázsi, hogy saját maga adja el a szolgáltatását a hirdetőknek, akkor megdöbbentően jó üzleteket üthet nyélbe. A The Diary of a CEO-nak jelenleg három fő szponzora van:

  • a Huel táplálkozási márka,
  • a Fiverr szabadúszó platform
  • és Myenergi megújuló energiatermék-gyártó

Mindhárom szponzorral 12 hónapos szerződése van. Bartlett hozzátette, hogy átlagosan havonta egyszer becsúszik egy-egy különleges hirdetés is, de a fő bevételeit az említett cégeknek köszönheti. Minden támogató más-más összegekkel szponzorálja a műsort, amelyek idén összesen 1,2 millió dollárt tesznek ki.

Következetesség

Bartlett az első években kis túlzással össze-vissza töltötte fel az adásait. Aztán elhatározta, hogy műsorával minden héten hétfőn fog jelentkezni. Amint következetesebben kezdte feltölteni adásait, követői bázisa elképesztő növekedésnek indult. Ahogy fogalmazott, a következetesség egyfajta ütemet alakít ki, amely vonzza a hallgatókat.

Továbbá rájött, az sem mindegy, milyen platformokon teszi közzé felvételeit. Az epizódokat többnyire a Spotify-on és az iTunes-on streamelte, ám ezeknek a platformoknak az ajánlói rendszere nem olyan jó, mint a YouTube-é. Jött is a megoldás: elkezdte feltölteni podcastjeit a YouTube-ra is. A videóknak és a platform ajánlói algoritmusának köszönhetően ismét nőni kezdett a hallgatósága.

Az üzletember kifejtette, fontos, hogy a mennyiség ne menjen a minőség rovására. Elmondta, hogy számos alkalommal egész felvételeket dobott ki a kukába, mert úgy vélte, nem lettek elég jók.

Bartlett négy év alatt összesen 55 ezer dollárt költött a műsorára, és napjainkban már nyolc alkalmazottal dolgozik. Azt is megjegyezte, elképesztően olcsón el lehet indítani egy podcast sorozatot. Ezt az ő példája is jól mutatja, hiszen egy 100 dolláros mikrofonnal és egy laptoppal vágott neki a műsor készítésnek.

The Conversation

Ne hagyd ki!