Chai teák barna bögrékben, körülöttük fahéj és egyéb fűszerek.

Képünk illusztráció.

Fotó: Shutterstock

A járványban kirúgták, az Oscar-on már az ő teáit szürcsölgetik

Monica Sunny 2016-ban alapította a The Chai Box nevű vállalatát. A mellékesnek indult teabiznisze napjainkban már havonta közel 200 000 dollár, azaz nagyjából 68 millió forint bevételt generál. A cég még Oprah Winfrey elismerését is elnyerte.



Monica Sunny életében mindig is fontos szerepet töltött be a chai tea. Természetesen nem a nyugati, cukorral teletömött változatról van szó, hanem az eredeti, indiai nedűről (a chai több nyelven is teát jelent). Sunny kilenc éves korában családjával az indiai Punjabból Amerikába, pontosabban Atlantába emigrált, ahol szüleivel közösen rendszeresen készített chait az otthoni ízek felidézésére. Fűszereket, például gyömbért és édesköményt kevertek össze, amelyeket tejben vagy vízben összefőzték, majd leszűrték.

Sunny meglehetősen szép karrierutat járt be: tanácsadóként dolgozott olyan cégeknél, mint az Accenture, a Goldman Sachs és a Bank of America. Magánéletére sem lehet panasz, boldog házasságban él férjével, akivel három fiúgyermeket nevelnek. Természetesen őket is megtanította arra, hogyan kell autentikus chai teát készíteni.

A chai volt az egyetlen dolog, ami visszarepített Inndiába, a kultúrámhoz. Szerettem volna ezt átadni a fiaimnak is

-mondta Sunny a CNBC-nek adott interjújában.

A háromgyermekes anyuka rendszeresen készített chait családi, baráti és szülői összejöveteleken. A teaüzlet ötlete akkor fogalmazódott meg benne, amikor egy másik anyuka az egyik ilyen alkalommal megkérdezte tőle, miért nem bocsátja áruba a különleges italt.

Végül 2016-ban, 42 évesen a családi házuk pincéjéből elindította az első, kezdetleges weboldalát The Chai Box néven.

A kezdeti évek

Sunny elmondása szerint az első két évben a szó legszorosabb értelmében csupán mellékesként gondolt a cégre. Körülbelül kéthetente foglalkozott a megrendelésekkel, illetve úgynevezett „chai meditációkat” tartott az Instagram fiókján. Ez egy 20 perces reggeli rituálé, ami remekül passzol a napindító chai elkészítéséhez.

Sunny szépen-lassan fejlesztgette a vállalatot, de az áttörés még váratott magára. 2019-ben chai-koncentrátumokat kezdett árulni a helyi kávézókban. 2020-ban kibérelt egy standot az atlantai AmericasMart kiállításon, ahol új üzleti kapcsolatokra és vásárlókra tett szert.

Az eladások ugyan növekedtek, de nem annyira, hogy Sunny nyugodt szívvel otthagyhassa főállású tanácsadói munkáját. Aztán 2020 márciusában berobbant a koronavírus-járvány. Sunny elvesztette az állását, ráadásul férjét is elbocsátották.

Az áttörés

Sunny munkanélküliként is rendszeresen posztolta a chai meditációkat közösségi fiókján. Legnagyobb meglepetésére a vírus megjelenése után nem sokkal kis túlzással felrobbant az Instagram oldala. A biztonság érdekében rengetegen álltak át az otthoni munkavégzésre, akik közül sokan ennek köszönhetik, hogy rátaláltak Sunny meditációira. Az újdonsült követők egyszerűen imádták a reggeli rituálékat és Sunny chai teáit is.

Az emberek velem együtt csinálták a chai meditációkat. Orvosok és ápolók vették fel velem a kapcsolatot, hogy elmondják, a meditációim sokat segítettek nekik, hogy megbirkózzanak a Covid okozta lelki problémákkal

-mondta az üzletasszony.

Ez volt a The Chai Box első áttörése.

A második akkor következett be, amikor Sunny chai teái tavaly felkerültek Oprah 2021-es „Kedvenc dolgaim” listájára. Ezt követően szinte azonnal szárnyalni kezdett a vállalat.

2021 szeptemberében és októberében 93 ezer dollár folyt be a teakeverékekből, koncentrátumokból és egyéb csomagokból, decemberre pedig már 200 ezer dollárra nőtt a cég havi bevétele.

Hollywood a láthatáron

Sunny elmondta, fontos számára, hogy autentikus és etikusan beszerzett alapanyagokból készüljenek termékei, ezért indiai gazdálkodóktól szerzi be az alapanyagokat.

A The Chai Box Sunnyval és férjével együtt jelenleg hét főállású és 20 részmunkaidős munkavállalót foglalkoztat, illetve a pincéjükből is áttelepültek egy 4000 négyzetlábas raktárba.

Az üzletasszony rövid időn belül elképesztő sikereket ért el a „teacégével”, ez azonban minden bizonnyal csak a kezdet. Termékeit az idei Oscar- és Grammy-gálára is berendelték.

Olyan átkozottul jó érzés, hogy az egész családom itt dolgozik, és szemtanúja lehetek, hogyan hozza össze a chai az embereket

-mondta Sunny, hozzátéve, Hollywood szele nem téríti el az eredeti missziójától.

Ne hagyd ki!