Válllakozásfejlesztés a nyári szünetben

Itt a nyár, rengeteg a szabadságolás, mindenki a pihenését tervezi, miközben komoly gazdasági változások zajlanak hazai és nemzetközi szinten is. Ha még nem is érintenek közvetlenül az újdonságok, érdemes felkészülni, és kihasználni ezt az időszakot a céged fejlesztésére. Tedd meg a szükséges lépéseket, hogy valóban lendíts vállalkozásodon és az ősszel kezdődő hajrában a legtöbb nyereséget tudd termelni.


Mindenki máshogy képzeli el a nyarat. Van, aki egy tengerparton, más sziklamászással, valaki pedig azon töri a fejét, hogy miként lehetne még sikeresebb a vállalkozása. A nyári időszakban sokan hosszabb időre leállnak és kevésbé foglalkoznak a cég fejlesztésével, pedig az őszi időszakban indul az év végi hajrá, így tanácsos inkább előre erre is időt szakítani.

Érdemes tehát a nyári időszakban foglalkozni a vállalkozásfejlesztéssel. Cikkünkben három konkrét példát mutatunk, ami segíthet a fejlesztési irányok meghatározásában.

#1: A pénzügyek megreformálása


Már megint egy teljesítési igazolás, ami a semmiből került elő? A könyvelés teljes rémálom? A pénzügyi adminisztráció nagy teher minden cég számára, azonban érdemes rendben tartani az anyagokat, mert elhanyagolásuk később sokkal több munkát eredményezhet.

Ne féljünk új pénzügyi megoldások kihasználásától! Szakítsunk időt banki költségeink alapos áttekintésére vagy keressünk olyan új szolgáltatásokat, mint például a faktorálás, amely megóv a hosszú fizetési határidők okozta negatív hatásoktól, és hozzásegít likviditásunk javításához.

#2: Járműpark fejlesztése


Bármilyen tevékenységet is végez cégünk, járműparkunk állapota kiemelten fontos, hiszen hatékony logisztika nélkül szó szerint megáll az élet. Egy új eszköz segíthet a versenytársaink megelőzésében és a rendelések gyorsabb teljesítésében. Mérjük fel a lehetőségeket és merjünk befektetni!

#3: Tevékenységi körök optimalizálása


Egy vállalkozás két modell közül választhat:

  • specializálódik: kizárólag egy, de nagyon jól körülhatárolható tevékenységet folytat magas szinten, vagy
  • több különböző, de egymáshoz kapcsolódó területtel foglalkozik, így ügyfeleinek 360 fokos támogatást tud nyújtani.

Érdemes felmérni, hogy melyik ágazat hozza a legnagyobb nyereséget, hova érdemes a legtöbb fejlesztési kapacitást tenni, nyomon követni a piaci trendeket és akár megreformálni tevékenységi köreinket.

The Conversation

Ne hagyd ki!