A Mastercard európai elnöke, Javier Perez 24 év után hagyta ott a céget. Ez egy hónapja történt, de a szakember egyetlen percet sem hagyott kárba veszni.


Perez nem száll ki a pénzügyi szektorból, Európát sem kívánja elhagyni. Nem sokkal az után, hogy elhagyta az elnöki posztot, úgy döntött, hogy létrehoz egy alapítványt, amely pénzforgalmi szolgáltatóknak nyújt támogatást.

Európa vezet

Javier Perez szerint az Egyesült Államok lemaradt Európától a pénzügyi szolgáltatások terén. Kevésbé használja az újszerű banki szolgáltatásokat, az érintésmentes megoldásokat, a digitális azonosítást. A szakember azért úgy látja, az öreg kontinens érettsége ezen a területen megfelelő alapot biztosít a feltörekvő startupoknak. Éppen ezért az alapítványával főleg európai, korai fázisban lévő cégeket szeretne támogatni. A cél elérése érdekében hozta létre a Global PayTech Ventures nevű alapot, amely 100 millió dolláros tőkével kívánja felturbózni az európai piacot.

Az első fecskék 

Javier Perez pár napja már be is jelentette az első üzletet: 4 millió dolláros támogatást tol a dán Subaio cég be. A Subaio pénzügyi startup, amely lehetővé teszi a bankoknak, hogy időben figyelmeztessék az ügyfeleket az időzített fizetési kötelezettségekre, illetve lehetőséget nyújt az ezektől való gyors visszalépésre. A cég már 8 skandináv bankkal le is szerződött.

Tanítványból mester

Az európai piacon Javier Perez kifejezetten az egyesült királyságbeli nyílt banki szolgáltatásokra feni a fogát. Az általa támogatott megoldások lényege, hogy kártya használata nélkül, a vásárló egyenesen az eladó számlájára juttatná a pénzt, amivel a szakember korábbi munkahelye, a Mastercard, valamint a Visa szolgáltatásait is keresztezné. Perez gyorsan meg is jegyezte, hogy tevékenysége a Mastercard üzleti területeinek csupán 5 százalékát érintené. Sőt, úgy véli, ezzel csak nagyobb lenne a torta, amiből ő csak egy apró szeletet hasítana ki.

Javier Perez kifejezetten fiatal startupokat keres, bevallása szerint nem a gyors pénzszerzés a célja, hanem a piaci hiányosságok, rések betömése. Így történhetett meg az is, hogy egy kiforrott, 700 millió dollár értékű cég megkeresését elutasította.

Más célok rejlenek az alap mögött?

Speciális célú akvizíciós társaság (SPAC) – így nevezik azokat a vállalatokat, amelyek más cégek felvásárlására gyűjtenek pénzt különböző befektetőktől. A Sifted rá is kérdezett Pereznél a vele készült interjúban, hogy a jövőben erre veszi-e az irányt. A szakember azt válaszolta, hogy egyelőre nem, de egy év múlva térjenek vissza a kérdésre. Azt azonban kifejtette, hogy véleménye szerint több SPAC vállalatra lenne szükség Európában.


Friss

Fotó:123RF

Egy főiskolás lány cége üldözőbe vette a Niket és az Adidast

A most 21 éves Rachel Zietz 13 évesen kezdett el vállalkozni, átszámítva ma már több mint 1,5 milliárd forintot ér a cége.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!