Már Magyarországon is megvásárolható az Audi nemrégiben leleplezett Q8-as csúcsmodelljei, a felfrissített RS Q8-as, és a vadonatúj RS Q8 performance. Mit tud a két SUV?
600 illetve 640 lóerő
Az RS Q8 lágyhibrid technikával kiegészített 4 literes biturbó V8-as benzinmotorja 600 lóerőt és 800 Nm-t szabadít rá a négy kerékre, ami 3,8 másodperces 0–100-as gyorsulást tesz lehetővé. A végsebesség 250 km/h-ra van korlátozva, de felár ellenében 280, illetve 305 km/h magasságáig is gyorsulhat a sportos divatterepjáró - írja a HVG.
A vadonatúj RS Q8 performance hasonló hajtáslánca 640 lóerőt és 850 Nm-t bocsát a sofőr rendelkezésére, és ideális esetben akár 3,6 másodperc alatt letudható vele egy 0–100-as sprint. Az extra teljesítményt részben egy új fejlesztésű, könnyebb, kisebb ellenállású kipufogórendszernek köszönheti a sportmodell.
Csúcsdöntés a Nürburgringen
A Vezess.hu megjegyzi, mindkét modellnél alapfelszerelés az összkerékhajtás és -kormányzás, a nyolcfokozatú Tiptronic váltó, valamint a mechanikus központi differenciálmű, amely alaphelyzetben 40:60 arányban osztja meg az erőt a két tengely között, de 70:30-tól egészen 15:85-ig eltolódhatnak az arányok.
Mindkét sportmodellhez kérhető 23 colos, Y küllős keréktárcsa, ám míg az RS Q8 esetében ez hatküllős, a performance verziónál öt részre oszlik a körcikk, a felni pedig könnyített, így sarkonként 5 kilóval csökken a rugózatlan tömeg.
Az RS Q8 performance 5 másodperccel megdöntötte az RS Q8 körrekordját a 20,8 kilométeres Nürburgringen: 7 perc 36,7 másodperc alatt ment körbe.
60 millió forint körüli vételárak
Az RS Q8 56,7 millió forinton nyit, a még potensebb RS Q8 performance alapára pedig nem kevesebb, mint 61,7 millió forint.