A Seal U DM-i-vel és a hétüléses, teljesen elektromos Tang SUV-val hódítaná meg a magyar vásárlókat a kínai BYD. A modellpaletta hazai bemutatójára elhozták a brutális, úszó monstrumot, a YangWang U8-at is.
A minap bemutatták, milyen elektromos autókkal érkezik a BYD (Build Your Dreams) a magyar piacra. A Szegedre tartó kínai gyártó első európai plug-in hibrid modellje, a Seal U DM-i, valamint a hétüléses, teljesen elektromos Tang SUV a Millenáris Parkban debütált. A BYD elhozta a luxuskategóriába tartozó technológiai zászlóshajóját, a YangWang U8-at is, amely még úszni is tud - számol be a Világgazdaság.
A BYD Magyarországon hat tisztán elektromos autót kínál, köztük az Atto 3-at (ez egy kompakt SUV), a Tangot, a Hant (szedán) és a Dolphint (kompakt ötajtós).
A Seal U DM-i két verzióban (Boost és Design) érhető majd el itthon. A modell akkumulátora akár 35 perc alatt feltölthető fel 80%-ra, és a garanciája 8 év is lehet. A plug-in hibrid kombináltan akár 1000 kilométer hatótávra képes. Az, hogy nálunk is bevezetik, azért nem újdonság, mert eredetileg is azokat az országokat célozták meg vele, ahol a töltőhálózat nem eléggé fejlett, illetve a vásárlók olyan közlekedési eszközre vágynak, amely a villanyhajtás valamennyi előnye mellett kiemelkedően hosszú hatótávot kínál hosszadalmas akkumulátortöltések nélkül.
Az elsőkerék-hajtású Boost-szériában 15 365 000 forintért 18,3 kilowattórás akkumulátort, 1,5 literes szívó benzinmotort kapunk, a Design verzióban pedig 18 477 500 forintért saját fejlesztésű 1,5-es turbó hibridmotor, négykerék-meghajtás és további két villanymotor jár a Seal U DM-i esetében.
A Tang egy hétüléses, villanyos SUV, listaára közelíti a 30 millió forintot, ugyanakkor ebből akár 4 is lejöhet az állami támogatásnak köszönhetően.
Az 1200 lóerős luxus SUV
BYD
A luxus SUV YangWang U8 1197 lóerős és 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. A Mercedes G-osztálynál is nagyobb, nehezebb és erősebb új szabadidő-autó még a víz felszínén is képes úszni, a gyártó a full size SUV-ok kategóriájában szeretne vele versenyezni. Üzemanyagtartálya 75 literes, akksija 18 perc alatt tölthető fel 30-ról 80 százalékra, és a jármű - hasonlóan a tankokhoz - képes helyben megfordulni, illetve 30 percig maximum 3 km/h sebességgel a vízen úszni.
Jön a Sealion is
Nemrég, a Párizsi Autószalonon a BYD bemutatta legújabb Európába szánt modelljét, a SEALION 7-et is, amely egy prémium családi SUV, és valószínűleg olcsóbb lesz a versenytársaknál. A csúcsváltozatában tengelyenként egy villanymotor dolgozik, amelyek összteljesítménye 308 lóerő. Ennek hála a modell 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 215 km/h.
A modell további érdekessége, hogy a szabályozóelektronikák egyetlen kompakt és magas hatásfokú egységet alkotnak, a hajtás veszteséghőjét pedig az autó hűtő-fűtő rendszere képes hasznosítani.
A SEALION 7 értékesítése októberben elkezdődik, így az első példányok még idén megérkezhetnek a tulajdonosokhoz. Hivatalos ára nincsenek, ám előrejelzések szerint 24 millió forintnak megfelelő eurótól indulhatnak az árak.