e-autó töltés mckinsey felmérés
Photo by Oxana Melis on Unsplash

Az amerikai e-autósok fele visszasírja a hagyományost

42 éves, városban lakik, átlag felett keres, otthon is tud tölteni. Ilyen paraméterekkel rendelkezik az a fogyasztó, aki elektromos autó vásárlását fontolgatja egy friss felmérés szerint. A McKinsey kutatása árnyalja az e-autókról alkotott véleményt, az amerikaiak 46 százaléka visszaváltana robbanómotorosra.


Megjelent a McKinsey tanácsadócég az autóipari trendekre vonatkozó globális fogyasztói felmérése, amelyben 30 000 főt kérdeztek.

Az 2021-es 14 százalékhoz képest 18 százalék tervez következőnek akkumulátoros elektromos autót venni, míg 20 százalék vásárolna plug-in hibridet - írja a Portfolio.


Akik nem akarnak elektromos autóra váltani, 45 százalékban a túl magas árat jelölték meg indoknak, 33 százalékban a töltéssel kapcsolatos aggályokat, és 29 százalékban a hatótávolsággal kapcsolatos problémákat.

Fiatalabbak, több pénzük van, otthon is tudják tölteni

Milyen az elektromos autó vásárlást tervező fogyasztó a belsőégésű járművet választóval szemben? Az e-autót fontolgatók jóval magasabb (6 230 dollár illetve 4 235 dollár) egy háztartásra jutó jövedelemmel rendelkeznek, mint a szkeptikusok. 51 százalékban városi lakosok, (a szkeptikusok 81 százaléka elővárosban vagy vidéken él). Az e-autósok fiatalabbak (átlagos életkor 42 év, míg szkeptikusoknál 51 év); és sokkal több kilométert tesznek meg évente (14 735 illetve 10 035 km). 84 százalékuk képes otthon tölteni, míg a szkeptikusoknál csak 49 százalék ez az arány.

Az amerikai e-autósok fele visszaváltana hagyományosra

A megkérdezett elektromosautó-tulajdonosok 29 százaléka nagy valószínűséggel visszatér a belső égésű motoros autókhoz, amely arány Ausztráliában (49%) és az USA-ban (46%) a legmagasabb, míg Németországban 24, Japánban csak 13 százalék.

Amiért elégedetlenek: nem megfelelő a töltési infrastruktúra (35%), magas az autó ára (34%), hosszú utakon kompromisszumokat kell kötni (32%).

Ne hagyd ki!