Sokan örülnének neki, ha szabadabban alakíthatnák az autóikat
Fotó: Shutterstock

BMW: jobb lehet felújítani az autóinkat, mint újat vásárolni

A BMW egyik vezetője szerint gazdaságosabb és fenntarthatóbb lehetne, ha ahelyett, hogy új autókat vásárolnánk, inkább frissen tartanánk, illetve felújítanánk a régieket. De nem lehet egyik napról a másikra változtatni a mostani trendeken.


Fenntarthatóbb és gazdaságosabb lehetne, ha felújítanánk az autóinkat

Dernai Monika, a BMW fenntarthatósági vezetője Londonban beszélt róla, hogyan csökkenthetné az autóipar a környezetterhelését és a pazarlást. Felmerült egy olyan lehetőség is, hogy a használtban lévő, de öregedő járműveket érdemes lenne korszerűsíteni, ahelyett, hogy újra cserélnék az emberek.

Az alapötlet szerint az autókat úgy terveznék és gyártanák, hogy a járművek nagyobb egységeit egyben cserélni lehessen. Így könnyebben újszerűvé alakíthatók lennének a régebbi járművek. Egyébként hasonló megoldások nemcsak a BMW-nél, hanem a Renault-nál is szóba kerültek.

A vezető szerint nagyon népszerűek a személyautók és hatalmas a piacuk is. Ezért sem valószínű, hogy a fenntarthatóság érdekében rövid időn belül autósok tömegei álljanak át a tömegközlekedésre, vagy az autómegosztó szolgáltatásokra.

A Totalcar megjegyzi, hogy a hasonló ötleteket sok szakértői kritika érheti, azonban bíztató arról hallani, hogy a nagy autógyártók ilyen lehetőségekkel is számolnak. Ráadásul az ilyenfajta megoldások nagyon népszerűek az autós közösségekben, valamint óriási a piaca az új és használt alkatrészeknek is.

Jól szerepel a BMW a teszteken

Jó hír a BMW-nek, hogy dobogós helyre került a Consumer Reports (CR) a világ legmegbízhatóbb autómárkáiról készített 2022-es listáján. A független kutatásban mintegy 300 ezer autó adatait hasonlították össze. A felsorolás első helyén a Toyota áll, ami Magyarországon is szép számokat mutat az új autóeladásoknál. Mutatjuk a lista első tíz helyezettjét és a kapott pontjaikat (legfeljebb 100 pont volt szerezhető):

  1. Toyota – 72 pont
  2. Lexus – 72 pont
  3. BMW – 65 pont
  4. Mazda – 65 pont
  5. Honda – 62 pont
  6. Audi – 60 pont
  7. Subaru – 59 pont
  8. Acura – 57 pont
  9. Kia – 54 pont
  10. Lincoln – 54 pont

A 24 márkát felsorakoztató lista legutolsó három helyén a Volkswagen áll 31 ponttal, utána következik a Jeep 30 ponttal, a felsorolás legvégén pedig a Mercedes-Benz-t láthatjuk 26 ponttal. A szakértők szerint a Mercedes klasszikus autógyártási módszereivel minden rendben lehet, azonban a cég túl gyorsan és túl nagy mértékben igyekezett digitális szolgáltatásokkal kiszolgálni az ügyfeleit. Emiatt többször elkapkodta a fejlesztéseket, amelyek gyakran csalódást okoztak.

Ne hagyd ki!