A Német Autóklub (ADAC) 84 autó közvetlen és áttételes károsanyag-kibocsátását vizsgálta. Vezet két Peugeot, a Tesla is az első négyben végzett.
Az ADAC Eco Testjén nemcsak az autók használata közben keletkező káros anyagokat (közvetlen emisszió) nézte, hanem azt is, hogy az energia előállításának mekkora az emissziója, ez pedig régiótól, piactól és szolgáltatótól függően változhat - írja a Vezess.hu.
A top "legtisztább" autó
A legjobb környezeti teljesítményt mutató modellek között kizárólag hálózatról tölthető (tisztán elektromos és plug-in hibrid) modellek szerepelnek.
Modell | Hajtás | Teljesítmény (kW / LE) | CO2-kibocsátás (g/km) | Pontszám** |
Peugeot e-208 156 | BEV | 115 / 156 | 80 | 57+48= 105 |
Peugeot e-308 156 | BEV | 115 / 156 | 82 | 56+47= 103 |
Opel Corsa Electric (54 kWh) | BEV | 115 / 156 | 82 | 56+47= 103 |
Tesla Model 3 | BEV | 208 / 283 | 86 | 55+45= 100 |
Opel Astra Electric Sports Tourer | BEV | 115 / 156 | 87 | 54+45= 99 |
Peugeot e-2008 156 | BEV | 115 / 156 | 90 | 53+44= 97 |
VW ID.7 Pro | BEV | 210 / 286 | 90 | 53+44= 97 |
MG MG4 Electric | BEV | 150 / 204 | 91 | 53+43= 96 |
MG MG4 Electric Extended Range | BEV | 180 / 245 | 92 | 53+43= 96 |
A legjobb és a legrosszabb autók
Az ADAC egyébként a legjobb és a legrosszabb autókról is készített összeállítást. A legjobb egy elektromos családi autó, a Volkswagen ID.7 lett, amelyet az “elektromos Passatként” is aposztrofálnak. Olyan jelentősen drágább autókat előzött meg, mint a BMW i5-ös (második hely) és a Porsche Taycan (harmadik hely). A legjobb nem elektromos autó, a dízeles, 2000 köbcentis Skoda Superb Combi az ötödik helyen zárt.