A negyedik legnagyobb kínai autógyártó, a Changan egy tisztán elektromos SUV-val célozza meg az európaiakat. Aztán jöhetnek a hibridek is.
Még az idén megjelennek a Changan villanyautói Norvégiában, Dániában, Németországban és Hollandiában. Jövő év elején pedig Svájcban, Svédországban és Finnországban terjeszkednek tovább. 2026-tól pedig újabb országok jöhetnek.
A Changan negyedik legnagyobb kínai autógyártó, eddig 26 millió kocsit értékesített.
Ezzel a modellel érkeznek
Changan
A vállalat első Európában is kapható modellje egy lokálisan zéró emissziós SUV, a Deepal S07 lesz. Lóerőben 218-258 közötti, a kínai szabvány szerinti hatótávja 520-620 kilométer. A 4,75 méter hosszú, 1,93 méter széles, 1,62 méter magas és 2,9 méteres tengelytávolságú, a Huawei és a CATL segítségével kifejlesztett Deepal S07 akkumulátora 66,8-80 kWh kapacitású - írja a HVG.
A cég később a tisztán elektromos mellett hibrid és plug-in hibrid autókkal is megcélozza az európai autósokat.
Itt a kínai elektromos “kispolszki”
Itt a kínai elektromos “kispolszki”, Európában is áruljákLeapmotorNemrég számoltunk be egy újabb kínai gyártó európai betöréséről. Több európai országban - Magyarországon egyelőre nem - kapható lesz a Leapmotor "kispolszkihoz" hasonlító elektromos miniautója, a T03. Ráadásul Lengyelországban szerelik össze. Hatótávja 265 kilométer, ára 20 000 euró (8 millió forint) körül alakulhat. A Leapmotor augusztusban 30 305 járművet értékesített, ami 113,5 százalékos növekedést jelent az előző év azonos hónapjához képest, és 37,1 százalékos növekedést az előző hónaphoz képest.