Hétfő délután, Milánóban zajlott a Suzuki e-Vitara világpremierje. A márka első világszerte forgalmazott villanyautója, bár nem hazánkban készül, néhány éven belül meghatározó lehet a magyar utakon.
Bár a Suzuki Japánban már korábban is forgalmazott belpiacos elektromos autót, az új e-Vitara az első, ami világszerte elérhető lesz. Fontos megjegyeznünk, hogy ezt a modellt nem Esztergomban, hanem az indiai Gujarat tartományban gyártják, de mivel a vállalat 2030-ig összesen öt villanymotoros autót tervez piacra dobni Európában, valószínű, hogy ezek közül valamelyik nálunk készül majd.
Az e-Vitara 427,5 centis, vagyis pont 10 centivel hosszabb, mint a benzines és hibrid Vitarák. Tengelytávja azonban már 20 centivel nagyobb – ez azt mutatja, hogy a vadonatúj Heartect-E padlólemez sokkal jobb helykihasználást és tágasabb belső teret biztosít.
A Suzuki e-Vitarában óriási a lábtér, és mivel teljesen sík a padló a hátsó sorban, a középen ülő ember is kényelmesen utazhat, vagyis egy olyan autóról van szó, ami a gyakorlatban is ötszemélyes. Az üléspad pozíciója ráadásul hosszirányban állítható, vagyis adott esetben módosítható az utas- és a csomagtér aránya.
A Suzuki e-Vitara első- és összkerékhajtással érkezik majd Magyarországra. Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese a Vezess kérdésére válaszolva elmondta: hazánkban 2025 második felében, várhatóan nyár végén lesz elérhető az autó.
Az elsőkerék-hajtású verzió két akkucsomaggal is elérhető. A kisebb, 49 kilowattórás akkumulátorral 144 lóerős, a nagyobb, 61 kilowattórás akkucsomaggal pedig 174 lóerős a motor. Az összkerekes változatban két motor is van, a kettő együtt 185 lóerőre képes.