Vége egy korszaknak: ekkor áll le a Ford Focus gyártása
Photo by Wassim Chouak on Unsplash

Vége egy korszaknak: ekkor áll le a Ford Focus gyártása

Újabb népszerű modelljétől vesz búcsút a Ford. Novembertől Saarlouisban leáll a Focus gyártása.



Az elsőgenerációs modell 1998-ban debütált, azóta az egyik legmeghatározóbb modell a kompakt kategóriában. A Focus megszüntetésének fő oka az alacsony nyereségesség volt. A Ford inkább az elektromos autókra és az ikonikus, nagyobb haszonkulcsú modellekre (Bronco, Mustang) összpontosítja erőit - írja a HVG.

Eltűnt a Mondeo és a Fiesta is

Az utóbbi években azonban a Ford fokozatosan kivonult a hagyományos személyautók piacáról, eltűnt a Mondeo és a Fiesta is. Mindez meg is látszik a számokon, a nagy volumenű modellek eltűnésével a vállalat eladásai 2024-ben 17 százalékkal 426 307 darabra estek vissza, miközben a piaci részesedése 4 százalékról 3,3 százalékra csökkent a Hyundai–Kia-páros mögött.

Bezzeg a Mustang

Ha már szóba került a Ford ikonikus modellje, a Mustang, akkor nemrég írtunk arról, hogy a Ford szigorú feltételeket szab a limitált szériás Mustang GTD tulajdonosainak, hogy megakadályozza az azonnali továbbértékesítést és a spekulatív árazást. A vásárlóknak alá kell írniuk egy szerződést, amely azt tartalmazza, hogy két éven belül nem adhatják el az átszámítva 160 millió forintos sportkocsit. Az autóban egyébként egy 5.2 literes, kompresszoros V8-as motor dolgozik, amely 826 lóerőt és 900 Nm nyomatékot biztosít. A Mustang GTD végsebessége eléri a 325 km/h-t. Évi 300-700 darab készül belőle.

Ne hagyd ki!