A kínai Huawei Technologies tárgyalásokat folyat egy kis hazai autógyártó elektromos járműrészlegének a felvásárlásáról. Ha nyélbe ütik az üzletet, akkor teljes stratégiai átalakulás várható a világ egyik legnagyobb telekommunikációs cégénél.


A Xiaomi után az Egyesült Államok szankciói által megtépázott Huawei dobhat hamarosan piacra sajátmárkás villanyautókat. A Reuters hírügynökség megbízható forrásokból úgy értesült, hogy a kínai vállalat a Chongqing Sokon céggel folytat tárgyalásokat. A Huawei célja a Chongqing Jinkang New Energy Automobile üzletág megszerzése, amivel túlléphetne az autók számára fejlesztett operációs rendszereken, és valódi járműgyártásba kezdhetne.

Divatos döntés

Nehéz két év van a Huawei mögött, hiszen az USA szankciói jelentősen csökkentették a cég hozzáférését a legfontosabb ellátási láncokhoz. Ez arra kényszerítette őket, hogy eladják az okostelefon-részlegük egy részét. Ha összejön az üzlet a Jinkaggal, akkor óriási stratégiai változások várhatók a kínai telefongyártó életében.

Ezt a feltételezést támasztja alá a Huawei elnökének, Eric Xu-nak az a bejelentése, amely szerint a cég három állami autógyártóval szerződött le, amelykenek a „Huawei Inside" operációs rendszert fogja értékesíteni. Ez egy kifejezetten okosautókra fejlesztett rendszer.

Nem véletlenül kacsingatnak a technológiai cégek az e-autók felé, ugyanis Peking erőteljesen szorgalmazza a zöldebb autók használatát a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében. Ennek hatására hatalmas keresletnövekedés tapasztalható Kínában tavaly nyár óta, ami valószínűleg sokáig ki fog tartani. Ettől függetlenül Yale Zhang , az Automotive Foresight vezetője úgy véli, hiába sikeresek ezek a cégek az okostelefonok piacán, még évek kellenek ahhoz, hogy piacképes autókat gyártsanak.

Egyértelmű indíttatások

Az egyik cég, amelyiknek a Huawei operációs rendszert értékesít, a BAIC csoport. Nekik van egy autómárkájuk, amit már fel is szereltek a Huawei Inside-dal, ez az ArcFox. A tech-cég az érdeklődésig eljutott, de a BAIC egyelőre nem akarja eladni az ArcFox-ot.

A telefongyártó már hónapok óta számottevően részese a Sokon vállalat gyártási és működési műveleteinek is. Leginkább a cég Seres szériájára fókuszálnak, ami az egyik legjelentősebb márkájuk, melyet főleg az Egyesült Államokban értékesítenek. Az együttműködésükből született SF5 Seres modellből a Shanghai Auto Show után 3000 darabot elő is rendeltek a vásárlók.

A tervek szerint a Huawei év végére már legyártaná az első sajátmárkás autóit is.


The Conversation

Friss

FotóShutterstock

A Continental válasza Lázár kirohanására: kész visszaadni a támogatás egy részét

Az állami támogatás dolgozói létszámmal kapcsolatos feltételeit valóban nem tudják teljesíteni az autóipar lejtmenete miatt, de mindezt már korábban jelezték a kormánynak. A cég kész visszafizetni a támogatás egy részét.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Jó hír a fogyasztóknak és az állatartóknak: kikerülhet az antibiotikum a takarmányból

Egyedülálló takarmány-adalékanyag kifejlesztésén dolgozik a Dr. Bata Zrt. A kifejleszteni kívánt termék preventív alkalmazásával csökkenhetne vagy teljesen elhagyható lenne az antibiotikumok felhasználása, ezért egészségesebb állományt és a gyarapodási mutatók javulását várják a szakemberek.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Rendeződhet-e az állami és magánegészségügy viszonya?

A magánegészségügy felemelkedése már évtizedes történet, lassan egyre inkább igénybe veszi a lakosság, mint az állami egészségügyi ellátást, holott a legtöbben fizetik a TB-t. Emellett az állami egészségügyi kezelések nem minden esetben mérhetők össze komplexitásukban, előfordul, hogy egy-egy fontos szűrésre vagy beavatkozásra magánintézménybe küldik a pácienseket. Idén még nagyobb lett a szakadék a két intézményi forma közt, a piac rohamos gyorsasággal alakul át e téren is.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!