Megérkezett az Ioniq 9. Öt méter hosszú, 1300 liter is lehet a csomagtér. Az egymotoros Long Range kivitel 640 km megtételére képes.
Az Ioniq 9 még a hasonló presztízsű Kia EV9-nél is nagyobb lett. A hossza 5,06, a szélessége pedig 1,98 méter, a lényeg mégis a padlóban van. A hatalmasnak számító, 3,13 méteres tengelytávnak köszönhetően elfért egy 800 voltos, 110,3 kWh-s akkumulátor, felette pedig egy tisztes méretű utastér - írja a Totalcar.
Az Ioniq 9 WLTP ciklus szerint 640 kilométer megtételére képes az egymotoros Long Range kivitelben, 19 colos kerekekkel. Ebben az esetben csak egy 160 kW-tos (218 lóerős) villanymotor hajt a hátsó tengelyen 350 Nm nyomatékkal, így a 0-100-as sprint 9,4 másodpercbe telik. A végsebességet minden kivitelnél egyformán leszabályozták 200 km/h-ra. Az akkumulátor 24 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra.
Álló hátsó ülésekkel 620 liter csomagtér van az utastér mögött, míg ha azokat síkba engedjük, akkor 1323 liter áll rendelkezésre. Emellett a klasszikus értelembe vett motorháztető alatt is kialakítottak egy tárolót, amiben kétmotoros elrendezés esetén 52, egyébként 88 liter pakolótér van.
Az Ioniq 9-et 2025 első felében kezdik el forgalmazni Koreában és az Egyesült Államokban, csak ezt követően hozzák majd el Európába.
Elektromos furgont mutatott be az Iveco, ami valójában egy Hyundai
Szeptember végén írtunk arról, hogy a Hyundai és az Iveco között létrejött együttműködésnek köszönhetően született meg az olasz haszonjárműgyártó eMoovy névre keresztelt villanyfurgon családja, amely valójában szinte teljesen megegyezik az ST1-essel. A különbség csak annyi, hogy a Hyundai logóit az olaszok Iveco feliratokra cserélték. Az Iveco nagy reményeket fűz az elektromos kisteher alvázához, ugyanis arra több mint százféle felépítmény építhető. Főként közületeknek és városi önkormányzatoknak ajánlják, így minden bizonnyal hamarosan szembejön majd az utcán a konstrukció szemétgyűjtő, illetve tűzoltó felépítménnyel is.