Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak bizonyos késéssel fogja követni - így kommentálta a használt személyautók importjára vonatkozó legfrissebb adatokat Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
Áprilisban a DataHouse adatai szerint 8917 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az egy évvel ezelőtti 8173-hoz képest több mint 9 százalékos növekedést jelent. Az első négy hónapban a használtautó-import mennyisége 36 133 volt, 3,6 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit.
Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója szerint az alapprobléma továbbra is az, hogy az elmúlt években jelentősen megdrágultak a nyugati piacokon a használt autók. Úgy vélte, érdemi, trendszerű elmozdulás legkorábban a második félévben következhet be, és éves szinten a behozott autók mennyisége 5-6 százaléknál nagyobb mértékben nem fog nőni.
A használtautó-import alakulására negatív hatást gyakorol az euró árfolyama is. Az import árelőnye jelentősen visszaesett, és a használt autók iránti kereslet egy részét a belföldi használtautó-piacra terelte, amely jelenleg havi 76 ezer személyautó feletti forgalmával hónapról hónapra dönti meg korábbi rekordértékeit - fűzte hozzá a JóAutók.hu.
Az elemzés kitért arra, hogy az évek során jelentősen változott a behozott használt autók márkaösszetétele is.
Vesztettek korábbi súlyukból a német presztízsmárkák (Audi, BMW, Mercedes), amelyek egyike sem került az idén a legnépszerűbb márkák listájának első három helyére. Emellett csökkent a koncentráció is, tíz éve még az első hat legnépszerűbb márka tette ki a teljes behozatal 59 százalékát. Ez az arány 49 százalékra esett vissza.
A behozott használt autók között az év első négy hónapjában is a Volkswagen szerepel az élen 12,7 százalékos részesedéssel, melyet az Opel követ (8,9 százalék), hajszálnyival előzve a Fordot (8,8 százalék). Az Audi 6,8, a BMW 5,8, míg a Mercedes 5,6 százaléknyi részt hasított ki a forgalomból - derül ki a JóAutók.hu pénteki elemzéséből.