Négyéves felkészülési idő előzte meg az országos hatályú szigorítást, ami még a 2019-es közlekedési törvény részeként született meg – írja a vezess.hu. Az előírások a járdaszegély mentén történő parkolást is tiltják abban az esetben, ha azt az úttest szintjére süllyesztve alakították ki. Ugyanígy pórul járhat az is, két helyet foglal el.
Hétfőtől a közútkezelőknek és az önkormányzatoknak meg kell szüntetniük a járdán kijelölt parkolóhelyeket. Arra hivatkozva döntöttek az intézkedés mellett, hogy a járda a gyalogosoké, az ott várakozó autók pedig a gyalogosokén kívül a babakocsival, valamint kerekesszékkel közlekedők biztonságos, akadálymentes közlekedését is akadályozzák. Ha a pénzbüntetést 14 napos befizeti a szabálysértő, az összeget a felére mérséklik.
Vitézy Dávid közlekedési és város-mobilitási szakértő a Facebook-oldalán a skót szigorra reagálva azt írta, Budapesten is jócskán ismerős a probléma. Bár történtek kisebb előremutató lépések néhány helyszínen (pl. nemrég például belső-Józsefvárosban) a járdák korábbi teljes szélességének felszabadítására, a probléma városszerte ismert. A járdán parkolás megszüntetésével biztosítható a megfelelő szélesség, hogy két sétáló ember elférjen egymás mellett, esetleg kerekesszékkel vagy egy nagyobb babakocsival is el lehessen férni - sajnos a város nagy része tele van mindezekre alkalmatlan, teleparkolt járdákkal mindmáig.