Így látják a gyalogosok
Bár 2019-hez képest javult a vezetők megítélése, továbbra is van hova fejlődni, főként a gyorshajtás és a figyelmesség tekintetében. A megkérdezettek 70 százaléka továbbra is úgy véli, hogy sokan túl gyorsan hajtanak, 77 százalékuk pedig a telefonhasználatot kifogásolta. Ezek igen jelentős számok, viszont közel 10 százalékot javítottak az autósok az egy évvel korábbi megítéléshez képest ezeken a területeken. Bizakodásra adhat okot, hogy a résztvevők több mint fele előzékenyebbnek és figyelmesebbnek ítélte meg a vezetőket a gyalogosokkal szemben az elmúlt évben. Jellemzőbb lett a zebráknál az elsőbbségadás és a körültekintőbb vezetés.
Így a sofőrök
Az autóval közlekedők 42 százaléka saját bevallása szerint betartja a sebességkorlátozáskat, itt 5 százalékpontos javulás volt megfigyelhető. Ettől függetlenül a sofőrök fele elismerte, hogy alkalmanként megszegik a korlátozásokat. A sofőrök nagyrésze ugyanakkor fegyelmezett és szabálykövető a kanyarodás, a parkolás és az elsőbbségadás terén.
Ezt mutatja a statisztika
Az utóbbi 3 évben a jogosítvánnyal rendelkezők 13 százaléka kapott büntetést sebességtúllépésért. Bár a helyzet javulóban van, továbbra is ez a legfőbb oka a bírságoknak. Az is kiderült, hogy minél többet vezet valaki, annál nagyobb az esélye, hogy büntetést kapjon. Az évi 10 ezer kilométert vezetők 10 százaléka, míg 20 ezer kilométer esetén már 20 százalékuk számolt be gyorshajtási bírságról. A jelek szerint nem mindegy, milyen autóban ül a sofőr? A dízelmotoros gépjárművek tulajdonosai többet vezetnek, így őket nagyobb arányban is büntették a rendőrök. A benzinesek 11, a dízelesek 21 százalékos arányban kaptak bírságot.A kutatást valamelyes alátámasztja a statisztikai hivatal felmérése is, amely szerint tavaly közel 3000 közúti balesettel kevesebb volt, mint 2019-ben.