A Koenigsegg Jesko Absolut új csúcsot állított fel, amikor a gyár saját tesztpályáján a világ leggyorsabb rendszámos, belső égésű motoros autójaként 8,88 másodperc alatt tette meg – a körülbelül 400 méternek megfeleltethető – negyedmérföldes távot. Ezen túl pedig még egy érdekes rekordot is átadott a múltnak.
Számos rekordot állított fel már eddig is a svéd sportautó-márka legsebesebb modellje. A Koenigsegg Jesko Absolut egyik darabját legutóbb is azért vitték ki tesztpályájukra, hogy újabb gyorsasági csúcsokat döntsön meg – ezt a kihívást pedig többszörösen is sikerrel vette.
Bár a Jesko 2,79 másodperces 0–100 km/h-s gyorsulása lenyűgöző, a villanyautók korában ez már nem számít csúcsnak – jelenleg a Rimac Nevera tartja a világrekordot 1,81 másodperces idővel. Ezután jött azonban csak az igazi döbbenet, amikor a Jesko már megfelelően tapadt az aszfalthoz: 100-ról 200 km/h-ra mindössze 2,74 másodperc alatt gyorsult fel, majd további 3,96 másodperc kellett neki a 300 km/h-s tempó eléréséhez. Vagyis a 0–300 km/h-s sprintet lenyűgöző, 9,49 másodperc alatt teljesítette.
Ezalatt már túlhaladt a negyedmérföldes távon – méghozzá mindössze 8,88 másodperc alatt. Ez is világrekordnak számít, sőt a fél mérföldes (kb. 800 méteres) célvonalat 13,27 másodperc alatt szakította át, amibár nem új csúcs, az abban a pillanatban elért 359,83 km/h-s céltempó már annál inkább. Ilyen sebességgel ugyanis a Totalcar szerint még soha nem haladt át utcai autó a táv ezen pontján.