Az előző hónapban valamivel kevesebb mint 10 ezer új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon. Azonban eddig több mint 56 ezer új autó talált gazdára az országban az idén. Soroljuk, melyek voltak a legnépszerűbb modellek.
Az előző hónapban is sok új autó talált gazdára
9529 új személygépkocsit helyeztek forgalomba májusban Magyarországon. Az újautópiac három hónap után lépett ki a tízezres tartományból. Ha 2024 első öt hónapját nézzük, akkor több mint 56 ezer új jármű kapott rendszámot, ami 9,5 százalékos növekedést jelent 2023 azonos időszakához képest a DataHouse adatai szerint.
A Vg megjegyzi, az év első öt hónapjára vonatkozó eladási adatok alapján továbbra is a Suzuki a legnépszerűbb márka a magyar újautópiacon. A második a Toyota, illetve a dobogóra még a Skoda ért fel. Minden harmadik itthon eladott személygépkocsi ezen autómárkák valamelyikéhez tartozott az idén.
A legnépszerűbb modellek a Suzuki Vitara (3776 eladás), a Skoda Octavia (2867 értékesítés) és a Suzuki S-Cross (2738 eladott autó) voltak májusban.
Leginkább a 1,5 millió forintnál olcsóbb autókat keresik a magyarok
Tehát élénkült a magyar használtautó-piac 2024 első harmadában. Az értékesítések havi száma 73-80 ezer között mozgott. Ez jelentős növekedést jelent az egy évvel korábbi 60-72 ezres adásvételhez képest.
Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének elnöke arról tájékoztatott a napokban, hogy a használt autók árai csak minimálisan, 3-5 százalékkal csökkentek 2023 azonos időszakához képest, részben az infláció mérséklődése, valamint a forint erősödése miatt.
A szakértő elmondta, a magas infláció és a reálbérek zsugorodása miatt sokan halasztották el az autóvásárlást tavaly, ami hozzájárult a piac idei élénküléséhez.
Hozzátette, a használt autók importja is csökkent 2023-ban: 105 ezer érkezett, szemben az előző év 126 ezres behozatalával.
Különösen az olcsóbb, 1,5 millió forint alatti autókra nőtt a kereslet. Az olyan elektromos autóknál pedig, mint például a Tesla és BYD modellek, jelentősebb árcsökkenés volt tapasztalható.
A szakember megjegyezte, az autópark átlagéletkora Magyarországon magas, 15,6 év. Ráadásul ez egyhamar nem csökkenthető jelentősen, mivel az új autók éves értékesítési száma alacsony, 107 ezer, ami messze elmarad a csúcsévek (2004; 2005) 210 ezres darabszámától.