Előző hónapban majdnem 10 ezer személyautó talált gazdára itthon
Fotó: Shutterstock

Ez a modell a hazai kedvenc az újautópiacon

Az előző hónapban valamivel kevesebb mint 10 ezer új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon. Azonban eddig több mint 56 ezer új autó talált gazdára az országban az idén. Soroljuk, melyek voltak a legnépszerűbb modellek.


Az előző hónapban is sok új autó talált gazdára

9529 új személygépkocsit helyeztek forgalomba májusban Magyarországon. Az újautópiac három hónap után lépett ki a tízezres tartományból. Ha 2024 első öt hónapját nézzük, akkor több mint 56 ezer új jármű kapott rendszámot, ami 9,5 százalékos növekedést jelent 2023 azonos időszakához képest a DataHouse adatai szerint.

A Vg megjegyzi, az év első öt hónapjára vonatkozó eladási adatok alapján továbbra is a Suzuki a legnépszerűbb márka a magyar újautópiacon. A második a Toyota, illetve a dobogóra még a Skoda ért fel. Minden harmadik itthon eladott személygépkocsi ezen autómárkák valamelyikéhez tartozott az idén.

A legnépszerűbb modellek a Suzuki Vitara (3776 eladás), a Skoda Octavia (2867 értékesítés) és a Suzuki S-Cross (2738 eladott autó) voltak májusban.

Leginkább a 1,5 millió forintnál olcsóbb autókat keresik a magyarok

Tehát élénkült a magyar használtautó-piac 2024 első harmadában. Az értékesítések havi száma 73-80 ezer között mozgott. Ez jelentős növekedést jelent az egy évvel korábbi 60-72 ezres adásvételhez képest.

Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének elnöke arról tájékoztatott a napokban, hogy a használt autók árai csak minimálisan, 3-5 százalékkal csökkentek 2023 azonos időszakához képest, részben az infláció mérséklődése, valamint a forint erősödése miatt.

A szakértő elmondta, a magas infláció és a reálbérek zsugorodása miatt sokan halasztották el az autóvásárlást tavaly, ami hozzájárult a piac idei élénküléséhez.

Hozzátette, a használt autók importja is csökkent 2023-ban: 105 ezer érkezett, szemben az előző év 126 ezres behozatalával.

Különösen az olcsóbb, 1,5 millió forint alatti autókra nőtt a kereslet. Az olyan elektromos autóknál pedig, mint például a Tesla és BYD modellek, jelentősebb árcsökkenés volt tapasztalható.

A szakember megjegyezte, az autópark átlagéletkora Magyarországon magas, 15,6 év. Ráadásul ez egyhamar nem csökkenthető jelentősen, mivel az új autók éves értékesítési száma alacsony, 107 ezer, ami messze elmarad a csúcsévek (2004; 2005) 210 ezres darabszámától.

Ne hagyd ki!