Néhány éven belül megszűnteti az autógyártást a spanyol eredetű, de a Volkswagen csoporthoz tartozó Seat. Azonban a vezérigazgatójuk megerősítette, még kiadnának egy új modellt. Mutatjuk, mire számíthatunk a szebb időket is megélt autómárkától.
Más gyártó modelljén alapulhat a Seat utolsó autója
Az ősszel röppent fel a híre, hogy néhány éven belül megszűntetheti az autógyártást a Volkswagen cégcsoportjához tartozó Seat. A spanyolországi eredetű márka a Cupra kiválása után gyakorlatilag elvesztette az irányvonalát. Onnantól nem ők gyártották a fiatalos, sportos autókat a cégcsaládon belül. Ráadásul a Cupra Európa egyik leggyorsabban fejlődő márkája lett. Igaz, az iparági pletykák szerint a Seat márkanév tovább élhet: robogók készülhetnek a név alatt a jövőben.
Mindezek ellenére a napokban felröppent a híre, még kiadna egy autót a vállalat. A Seat-Cupra vezérigazgatója, Marcus Gossen az AutoCarnak megerősítette, a Seat öt éven belül piacra dobna egy megfizethető modellt.
Az új autóval kapcsolatban elárulta, nem biztos, hogy villanyautó lesz. Viszont, ha a VW megosztaná velük a tervezett, olcsó villanyautójának a technológiáját, azzal tudnának kezdeni valamit. A TotalCar szerint ez nem egy elképzelhetetlen forgatókönyv, hiszen például a VW Up! volt az alapja a Skoda Citygo-nak és Seat Mii-nek is.
Vennél török autót? Hamarosan megteheted
Viszont amíg a spanyol Seat eltűnhet az újautópiacról, egy török autógyártó felemelkedőben van. A 2018-ban alapított Togg a napokban mutatta be a legújabb, T10F autómodelljét a CES 2024 technológiai kiállításon Las Vegas-ban.
Az üvegtetős személyautó ötfős. Alapállapotban a csomagtér 500 literes, de a hátsó ülések lehajtásával 1350 literesre bővíthető. A műszerfalon egy 12,3 colos digitális kijelző és egy 29 colos érintőképernyő dominál, valamint a középkonzol előtti részen egy 8 colos érintőképernyő is helyet kapott. Sőt, az első ajtókra is építettek kijelzőket, amelyek a digitális visszapillantó rendszer élő képét mutatják.
Az alapmodell hátsókerék-meghajtású. 218 lóerős, 350 Nm nyomatékú, és 7,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t. A kétmotoros, összkerékhajtású változat 435 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal bír, illetve 4,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra.
Az alapmodell 52,4 kWh kapacitású akkumulátora körülbelül 350 kilométeres hatótávot biztosít. Azonban a 88,5 kWh-s akkuval szerelt változat akár 600 kilométert is megtehet egyetlen töltéssel. A 180 kW-os DC gyorstöltővel a 20-80 százalékos töltöttségi szint mindössze fél óra alatt érhető el.
Azonban a Togg T10F ára egyelőre ismeretlen. A hírek szerint jövőre - először Törökországban - lesz kapható. Később szerte Európában bevezetnék az autópiacokra.