Egyre szembetűnőbb, hogy a KGST-s járművekkel kapcsolatos nosztalgia nem csak a Ladák árát érinti. A Simsonok drágulása egészen zavarba ejtő: bár 10 éve még egyértelműen ezek voltak a legolcsóbb kismotorok, manapság már a milliós árcédula sem elképzelhetetlen.
Bár nálunk is egyre többe kerül egy-egy Simson, Németországban abszolút reneszánszát éli a márka. Ennek okait az őszinte érdeklődés mellett egy jogi kiskapuban kell keresnünk: az egy évtizede még szinte bárki számára elérhető Simsonok azért drágulnak rohamosan, mert papíron gyorsabban szabad velük közlekedni, mint a többi kismotorral.
Ahogy a Vezess kiemeli, az átlagos segédmotoros kerékpárok 45 km/órás megengedett végsebességével szemben Németországban akár 60 km/órával is közlekedhet az, aki egy Simsonon ül. Sok tulajdonos ezért gyakran modern alkatrészekkel újítja fel a veterán kismotorokat, miközben az eredeti típusazonosítót megőrzi. Ezek a darabok a német piacon akár 4000 eurót, 1,6 millió forintot is érhetnek.
A különös helyzetet a történelem szülte, az NDK-ban gyártott, 1992. február 28. előtt forgalomba helyezett motorkerékpárokra ugyanis nem vonatkozik a 45 km/órás korlátozás. A német újraegyesítés után ezen a téren visszamenőleg nem alkalmazták a jogszabály-módosítást, az csak az újonnan forgalomba bocsátott, illetve az exportra készült modellekre vonatkozik.
Ennek következtében állhat elő az a furcsa helyzet, hogy egy Magyarországra exportált, majd onnan Németországba visszavitt, 1992-ben vagy azelőtt forgalomba helyezett Simson ma csak 45 km/órával közlekedhet, alkatrészeit viszont felhasználhatják egy helyi, eredeti engedéllyel rendelkező motor felújításához.
Ezt természetesen a csalók is próbálják kihasználni: a Bulgáriából, Magyarországról és Romániából visszaáramló készlet jellemzően olcsón beszerzett, rossz állapotú motorokból áll, amelyeket a nyerészkedni vágyók aztán eredeti németként igyekeznek eladni.