Téligumi nyáron: miért veszélyes
Téligumi nyáron: miért veszélyes

Téligumival kánikulában: nagyon ráfázhatsz

Kánikulában száraz aszfalton akár 16 méterrel is megnőhet egy 100 km/h-ról állóra történő fékezés féktávja, romlik a menetstabilitás, ezért nyáron nem ajánlott téligumival közlekedni.


A német autóklub (ADAC) felhívja a figyelmet arra, hogy minél nagyobb a téligumi profilmélysége, és minél magasabb a hőmérséklet, annál jobban nő a féktávolság, melyet értelemszerűen az autó terhelése is jelentősen befolyásol - írja a HVG. Az ADAC tesztjei szerint a menetstabilitás tovább romlott, amikor az autót megpakolták csomagokkal. Ez már kis kormánymozdulatoknál is érezhető volt hosszú kanyarokban és autópálya-kijáratokon is.

Száraz aszfalton nagy melegben akár 16 méterrel is megnőhet egy 100 km/h-ról állóra történő fékezés féktávja. Egy példa a veszélyekre: míg a nyári gumikkal felszerelt autó időben megállna egy akadály előtt, addig a téli gumikkal egy egész kerékpáros csoportot üthetne el.

Az ADAC szerint a 4 milliméternél kisebb profilmélységű kopott téligumik nem annyira aggályosak, mint a teljes profilmélységűek, ám azok sem ajánlottak a nyári melegben, mert ezekkel is érezhetően romlik a menetstabilitás.

Jobban is kopik

Korábban beszámoltunk róla, hogy a téligumi nyáron gyorsabban is kopik. Aki télivel vezet nyáron, az amit megspórol a nyári szett árán, azt jó eséllyel elveszíti a hamarabb elhasználódó téli abroncs idő előtti cseréjén. Ha valaki mindenképpen egy szettel akar autózni egész évben, akkor vásároljon négyévszakos gumikat. Azonban azoknak rövidebb lehet az élettartamuk az évszakosokhoz képest. Emellett ez utóbbiak általában biztonságosabbak, ha az év megfelelő szakában használják a járműveken.

Ne hagyd ki!