Az Egyesült Államok első számú luxusmárkájává lépett elő a Tesla, megelőzve az BMW-t. Ez azért is figyelemre méltó, mert a villanyautómárkát csak benzinüzemű vagy hibrid járművek követik az eladási listán.
A Tesla a BMW-t is megelőzte az eladásokban
2022 volt az első év, amikor több Teslát adtak el az Egyesült Államokban, mint BMW-t, így az ország első számú luxusmárkájává vált az Experian és az Automotive News közleménye szerint.
A tájékoztató alapján több mint 484 ezer új Teslát helyeztek forgalomba az USA-ban tavaly, amíg a második helyen álló BMW-ből 328 ezret. Az adatok éves alapon a Tesla 41 százalékos növekedését, valamint a BMW 4 százalékos zsugorodását takarják. Elon Musk cégének a teljesítménye azért is figyelemre méltó, mert kizárólag benzinüzemű és hibrid járművek követik őket az eladási listán.
Egyébként a BMW összesen 14 ezer elektromos autót értékesített tavaly, a bronzérmes Mercedes pedig 11 500-at az Egyesült Államokban – írja a VG. 2021-hez képest pedig 3,5 százalékkal kevesebb, mintegy 2,18 millió új luxusautó került a tengerentúli utakra. A visszaesésben továbbra is nagy szerepe lehetett az alkatrészhiánynak.
Csupán két luxus-autómárka eladásai tudtak növekedést elérni az USA-ban. A Tesla mellett a GM Cadillacje hozott nagyobb számokat tavaly, mint 2021-ben. A 133 ezres értékesítésük 6,5 százalékos bővülést takar, mely leginkább a vadonatúj fejlesztésű Escalade SUV-nak, valamint a Blackwing CT4-es és CT5-ös szedánok eladásainak köszönhető.
Azonban a BMW sem szomorkodhat, hiszen a Consumer Reports 2023-as autómárka-rangsora alapján a legjobb márka lett Amerikában. A független tesztek és az autótulajdonosok körében végzett felmérések alapján továbbra is a bajorok gyártják a legjobb teljesítményt nyújtó, legbiztonságosabb és legmegbízhatóbb járműveket.
Árcsökkenés a Teslánál
Egyébként szinte a teljes modellpalettájának árait jelentősen csökkentette a Tesla idén januárban. A legolcsóbb Model 3-as árszinje nagyjából 2,7 millió forinttal mérséklődött, a legalacsonyabb árfekvésű Model Y pedig 5 millió forinttal lett olcsóbb a kedvezmények nélkül. Ráadásul a szakértői vélemények szerint a Model Y még olcsóbbá válhat a közeljövőben.
A Tesla az alapáron szinte teljes felszereltséget kínál, és le tudja szállítani a megrendelt autóit 1-3 hónapon belül. Azzal, hogy lassan az összes gyárában felfuttatja a termelést, komoly helyzeti előnyhöz juthat a többi piaci szereplővel szemben.
Ezután egy másik amerikai villanyautó-gyártó, a Lucid is követte a Tesla példáját. 7500 dolláros (nagyjából 2,7 millió forintos) kedvezményt ad azoknak, akik a Lucid Financial Services szolgáltatásaival lízingelnek új Air elektromos autót. Ez a 2021 őszén piacra kerülő villanyautó a Tesla Model S riválisának tekinthető.