A közúti közlekedés kétségtelenül a történelmének egyik legnagyobb áttörése előtt áll, ezzel párhuzamosan társadalmunk számára elengedhetetlen a Párizsi klímaegyezmény CO2 célkitűzéseinek teljesítése. Ezek alapján kijelenthető, hogy az akkumulátor-alapú elektromobilitás nem megkerülhető, hiszen jelenleg a legígéretesebb és leggyorsabban fejlődő technológia, amely hamarosan nagy tömegben válik használhatóvá. Ezen áttörés támogatásához, jól fejlett töltési infrastruktúra fejlesztésére és kiépítésére van szükség: ezért alapította a Porsche Holding Salzburg a MOON márkát, ami különleges központjaival, a MOONCITY állomásokkal hivatott népszerűsíteni az emobilitást.
A MOON támogatni kívánja az elektromobilitás széleskörű használatát, ezért a márka kommunikációjában minden az elektromos energiagazdálkodás körül forog, az otthoni fali töltőkön és energiatárolási, illetve fotovoltaikus rendszereken át, a köztéri gyorstöltő állomásokig. Emellett a MOON a névadója az „új elektromobilitási tudásközpontoknak" a MOONCITY bemutatótermeknek.
A MOONCITY koncepcióról
Az emberek média- és fogyasztói magatartása a digitalizáció eredményeként jelentősen megváltozott. Az autóipar egyik legnagyobb átalakulási folyamatának vagyunk a szemtanúi, és minden, ami új, az a fogyasztók körében megnövekedett információigényhez vezet, ezt pedig a legjobb egy személyes tanácsadás keretei között átadni, a digitális/virtuális világ információdömpingje mellett. Ha pedig ezt az utca emberei egy könnyen elérhető, forgalmas helyen, vagy éppen a belvárosban, egyéb programjaik között kaphatják meg, azzal közelebb kerülhet hozzájuk maga az emobilitás is. A MOONCITY Store-ok lényegében olyan impozáns, informatív tájékoztatási pontok, ahová az, aki betér, mindent megkaphat az emobilitásról. De hogyan is néz majd ki ez a gyakorlatban? Hazánkban 2 store is nyílik majd a jövőben, az egyik Budaörsön, a másik Budapest belvárosában.
MOONCITY E-Mobility Budaörs
A budaörsi bemutatóterem működtetésének célja az emobilitás edukációja, a MOON töltési know-how és infrastruktúra bemutatása, tanácsadás otthoni, illetve irodai töltőpontok kialakításával kapcsolatban, a Volkswagen Csoport elektromosautóinak márkafüggetlen bemutatása. A napi működést tesztvezetési lehetőség egészíti ki, az épület elé telepített MOON töltő állomások (4 db) pedig élesben is betekintést adhatnak majd a technológia működésébe. A budaörsi store-ban csakúgy, mint a MOON salzburgi és bécsi bemutatótermében a hangsúly az edukáción lesz.
MOONCITY Pop-Up Store (Fröccsterasz)
A MOONCITY Pop-Up Store a Fröccsterasz területén kerül felépítésre. A célja az, hogy egy forgalmas, belvárosi területen népszerűsítse az emobilitást és szolgáljon naprakész elektromosautó töltési know-how tanácsadással és elektromos töltők bemutatásának a lehetőségével. A helyszínen felállított konténerben 1 db elektromosautó és 1 db MOON töltő oszlop, illetve egy otthoni falitöltő készülék kerül kiállításra. A MOONCITY Pop-Up Store így az élményre helyezi a hangsúlyt, és azt a célt szolgálja majd, hogy a Deák téren átsétálva, a Pop-Up Store -ba be-be tekintgetve kaphassanak az érdeklődők élménymorzsákat az elektromos autózás világából. (X)