Soroljuk, mit érdemes tudni az autóról
Fotó: Shutterstock

Leleplezték a Škoda Octavia legújabb változatát

Ráncfelvarrást kapott a Škoda 2019-ben debütált, negyedik generációs Octaviája. A csehek megújult középkategóriás autójának a sorozatgyártása is elkezdődhet ebben a félévben.


Új kivitelt kapott a negyedik generációs Škoda Octavia

Az Octavia legújabb, negyedik generációját 2019 novemberében prezentálta először a Škoda. Ennek a modellnek mutatták be a napokban a legújabb, ráncfelvarráson átesett verzióját.

Az első szembetűnő változások a faceliftes Octavián az új hűtőrács, a szupermodern Crystallinium LED mátrix fényszóró, az átrajzolt hátsó lámpa, a modernizált lökhárítók, illetve az újfajta, könnyűfém felnik.

A HVG megjegyzi, az alapárba beletartozik a 10 colos digitális műszeregység, a kétzónás klíma, az infotainment rendszer - kiviteltől függően - 10-13 colos képátlójú érintőkijelzője, valamint a Chat GPT támogatású hangasszisztens és a továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszer.

A 1,5 literes TSI benzinüzemű motor, amely 115 lóerőt és 220 Nm nyomatékot produkál, hatsebességes kéziváltóval van felszerelve, míg a hasonló paraméterekkel bíró, 48 voltos lágyhibrid változatához hétfokozatú automata váltó tartozik.

A motor 150 lóerős, 250 Nm nyomatékkal rendelkező változatát szintén hatsebességes manuális váltóval látják el, de a lágyhibrid verzió hétfokozatú automata váltóval kerül piacra.

A 2 literes TSI motor 204 és 265 lóerős, valamint 320 és 370 Nm nyomatékkal rendelkező verziói kizárólag hétfokozatú automata váltóval érhetőek el.

Az új RS modellbe kerülő legerősebb hajtáslánc kivételesen nem tartalmazza a korábbi 200 lóerős, 400 Nm nyomatékú dízelmotort.

A 2 literes TDI dízelmotor 115 lóerős, 300 Nm nyomatékú változatához hatsebességes kéziváltó, míg a 150 lóerős, 360 Nm nyomatékkal rendelkező erősebb verzióhoz hétfokozatú automata váltó kapcsolódik.

Az összes Octavia elsőkerék-, kivéve a 204 lóerős benzinmotoros változatot, amelyet négykerék-meghajtású. A plugin hibrid és CNG változatokról jelenleg nem áll rendelkezésre információ.

Az új Octavia különböző változatai - Essence, Selection, Sportline és RS - 16-19 colos kerékméretekkel érhetőek el, azonban a luxusra szabott Laurin & Klement változat nincs a kínálatban

Spórolni próbál, mégis elképesztő összegű beruházásokra készül a Volkswagen

Egyébként a napokban jelentette be a Škoda anyavállalatának (Volkswagen Csoport) egy másik márkája, a Volkswagen, hogy megtartja a jelenlegi beruházási szintjét a 2024-2028 közötti időszakban, és ehhez körülbelül 180 milliárd eurót különít el. Az autóipari óriáscég felügyelőbizottsága jóváhagyta az erre vonatkozó tervet. Igaz, egy olyan feltétellel, amely lehetővé teszi az összeg esetleges módosítását a költségcsökkentési célok teljesülésétől függően – írta a napokban a bennfentes forrásokra hivatkozva a Handelsblatt német gazdasági napilap.

A VW nem kívánta közvetlenül kommentálni ezeket a híreket, azonban jelezte, március 13-án, az éves beszámoló közzététele után információkat fog nyújtani a témában.

A Handelsblatt értesülései összhangban vannak a Volkswagen tavaly tavasszal bejelentett ötéves tervével, amely szintén 180 milliárd eurós beruházást irányzott elő, igaz 2027-ig. Az alapján a fejlesztések több mint kétharmada az elektromos járművekre való átállásra és digitalizálásra vonatkozhat.

Tehát úgy tűnik, az autógyártó annak ellenére ragaszkodik a korábban meghatározott beruházási ütemhez, hogy egyúttal törekszik a költségcsökkentésre a marzsok növelésének érdekében, a villanyautós átállás alatt.


Ne hagyd ki!