Sajtóinformációk alapján évtizedekkel az eredeti Cappuccino roadster megjelenése után ismét feltűnhet az újautópiacon a kis élményautó. Soroljuk, mit lehet eddig tudni a kompakt Suzukiról.
Élményautó érkezhet a Suzukitól
Majdnem három évtizeddel a legelső Suzuki Cappuccino megjelenése után ismét visszahozná a modellt a kínálatába a japán autógyártó.
A meglehetősen kedvező árú roadster a Drive szerint a Daihatsu DNGA platformján alapulhat, és 2027-ben érkezhet a piacokra.
A várakozások szerint a tömege kevesebb mint 1100 kg lehet. Egy 1.3 literes, háromhengeres, 150 lóerős, 225 Nm nyomatékú motor hajthatja, melyhez hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automata váltó választható.
A kisautó körülbelül 4 méter hosszú, 1,7 méter széles és 1,23 méter magas lehet.
Megugró bevételek, villanyautós tervek a Magyar Suzukinál
Egyébként a Suzuki 2030-ig öt elektromos modell bevezetését tervezi az autóipar zöld átállása jegyében. A Magyar Suzuki törekvése, hogy ezek gyártásában az esztergomi gyár is részt vegyen - mondta Maszato Acumi, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója a vállalat budapesti sajtótájékoztatóján a napokban.
A cég vezetője az elmúlt év tevékenységét értékelve kiemelte: a Suzuki a magyar gazdaság megbízható szereplője volt a nehéz gazdasági feltételek közepette, a biztonságos és stabil működésre összpontosítottak. A cég 55 millió eurót fordított fejlesztésekre, az idén 75 millió eurót terveznek. Emlékeztetett: a tulajdonos az alapítás óta 2 milliárd eurót fordított beruházásokra.
Krisztián Róbert vezérigazgató-helyettes arról számolt be, a Suzuki nagyon jó évet zárt 2023-ban, az első félévben jelentkező kapacitáskiesést és autóhiányt a második félévben sikerült pótolni. A termelés 24,3 százalékkal nőtt, 160 338 Vitarát és S-Cross-t gyártottak, 88,5 százalék hibrid modell volt. Jól teljesítettek a Suzuki modelljei az értékesítésben is. Az esztergomi gyár globálisan 161 763 autót szállított ki öt kontinens 123 országába, 156 213 esztergomi gyártású volt. Az eladott járművek 92 százaléka ment exportra.
Magyarországon 12 167 új Suzuki került forgalomba, ebből 10 957 esztergomi gyártású volt. A márka piaci részesedése 11,3 százalék a magyarországi újautó-piacon. A vezérigazgató-helyettes elmondta azt is, hogy a Magyarországon eladott járművek fele céges, fele magánvevőhöz került. Az idén 130 ezer az értékesítési terv, az előző évihez képest mérsékeltebb, mivel az idén sikerült feltölteni a készleteket a kereskedőknél.
A vezérigazgató-helyettes kitért arra, hogy a Suzuki motor üzletága 372 járművet adott el, ez 19 százalékos növekedés. A hajómotorokat és -alkatrészeket gyártó marine üzletág is bővülésről számolt be, 497 eladott hajómotorral. A pénzügyi eredményeket Fejesné Gyurján Ildikó HR-ért, pénzügyekért, informatikáért felelős operatív igazgató ismertette.
Tájékoztatása szerint a Magyar Suzuki Zrt. nettó árbevétele 2,871 milliárd euró volt 2023-ban, 33,9 százalékkal nőtt. A belföldi értékesítés 272,6 millió eurót, az exportértékesítés 2,598 milliárd eurót tett ki. Az adózás utáni eredmény 141,7 millió euró volt. A cég osztalékot nem fizetett, a nyereséget az eredménytartalékba helyezik. A tervek szerint a Magyar Suzuki Zrt. az idén 130 ezer autót értékesít, az import mintegy 5 ezer darab lesz. A tervezett árbevétel eléri a 2,3 milliárd eurót.