Tavasszal nálunk is kapható lesz a VW legújabb SUV-ja, a Tayron. Itt vannak a németországi árak, amelyek forintba átszámolva 18,7-25,3 millió között mozognak.
A Volkswagen ősszel leplezte le a korábbi Tiguan Allspace utódjának tekinthető 7 üléses, 4,77 méter hosszú Tayront. A tavasszal Magyarországon is kapható autó magyar árai még nem ismertek, ám Németországban már beárazták. A Tayron minimum 45 475 euró (18,7 millió forint) kifizetését követően vezethető haza (19 százalékos helyi adót tartalmazó árak). Ez valamivel drágább a 38 250 eurós (15,8 millió forint) alapárú Tiguannál, de jóval olcsóbb a 73 765 eurón (30,4 millió forint) nyitó Touaregnél - írja a HVG.
A plug-in hibrid már 25 millió forint körül
A legolcsóbb elsőkerék-hajtású Tayronban egy 150 lóerős 1,5 literes lágyhibrid eTSI benzinmotor és egy hétfokozatú duplakuplungos DSG automata váltó található. Aki kicsit több lóerőt szeretne, választhatja a 204 lóerős 2 literes benzines összkerekes Tayront, amely 50 770 eurón (20,9 millió forint) indít. A legdrágább Tayron pedig 61 355 euróba (25,3 millió forint) kerül, ami már egy PHEV.
Ilyen autót venne a magyar, ha a pénz nem számítana
A Totalcar autós portál tavaly decemberben egy hipotetikus helyzetre volt kíváncsi: ha szabadon dönthetnének a vásárlásról, például az ár sem lenne zavaró szempont, akkor milyen hajtást választanának. A Pulzus Kutató pedig el is készítette a felmérést.
A megkérdezettek legnagyobb része – 33 százaléka – hagyományos motorral hajtott autót szeretne, azaz benzin- vagy dízelmotorosat. A nyomukban ott vannak a hibridek 29 százalékkal. A villanyautókat választók aránya elérte a 16 százalékot, ami meghaladja az európai átlagot és sokkal magasabb a magyar e-autók piaci részesedésénél. Azaz az ár biztosan visszatartó erő.Életkor szerint a középkorúak bőven az átlag felett szavaznak (42%) a hagyományos autókra. Miközben a fiatalok és a 60 felettieknél a hibrid kerülne a főszerepbe (32 illetve 31%). A villanyautóknál lényegében azonos az arány (16-17%).