Elon Musk alagútfúró vállalata, a The Boring Company a napokban adta át az első, földalatti alagúthálózatát. Az üzletember szerint a technológiája forradalmasíthatja a városi közlekedést, a szakemberek azonban szkeptikusak a projekt sikerességével kapcsolatban – írja a Business Insider.


A Boring Company portfóliója alapvetően egyszerű termékekből áll. A cég alagutakat fúr és értékesít. Ezek célja csak a megrendelőtől függ. Például földalatti gyalogos és kerékpár (alag)utakat lehet a cégtől rendelni, de a vállalat akár hajókonténerek szállítására alkalmas alagutakat is készít. A cég fő terméke a „Loop". Ez egy olyan alagút, amelyben Teslák szállítanak embereket a különböző állomások között. Egy autó egyszerre maximum 4 embert tud szállítani. Elon Musk cége az első loop-ot a napokban adta át Las Vegas-ban. A közel 3 kilométeres alagút nagyjából 1 év alatt készült el, 47 millió dollárból (13,4 milliárd forint). Az alagút és a Teslák segítségével az állomások közötti, jellemzően 45 perces utak 2-3 percre csökkenthetők. Musk azon dolgozik, hogy minél több városban létrehozzon egy loop-ot, azonban a szakemberek egyáltalán nem biztosak abban, hogy ez jó üzlet.

Sok az intőjel

A Boring Company úgy érvel a technológiája mellett, hogy olcsóbban és gyorsabban tud alagutakat kialakítani, mint a hagyományos alagútfúró vállalatok. Ráadásul a loop a felszíni forgalmat is csökkenti. Egy hagyományos alagút, például egy metró esetében mérföldenként 1 milliárd dollárba kerül. Legalábbis a cég honlapja szerint. Ezzel szemben a Boring Company ugyan ezt a távolságot 30 millió dollárból kihozza. Elviekben. Sokan azonban kételkednek Musk szavaiban.

Jian Zhao építőmérnök-professzor, aki mellesleg az alagútfúrás szakértője, nem igazán látja, hogyan valósítaná meg Elon Musk az ígéreteit. A professzor szerint a cég technológiája semmi újdonságot nem adott a világnak, így szkeptikus a vállalat terveivel kapcsolatban.

Továbbá alig néhány napja adták át a Las Vegas-i loop-ot, máris sok kritikát kapott a projekt. Sokan arra panaszkodtak, hogy az egymást követő Teslák feltorlódnak, így a beígért pár perces utazás nem valósul meg. Ráadásul egyszerre csak 4 ember utazhat egy autóban. Lehet, hogy egy metró drágább, de ott egy fuvarral több száz ember eljuthat a célállomásáig.

Bukott projektek

A Boring Company már számos várossal tárgyalt a loop-rendelések kapcsán, azonban Las Vegas-on kívül még sehol nem járt sikerrel. A cég 2017-ben kezdte el a Washington-t és Baltimore-t összekötő alagút építését. 2019-ben leállították a projektet, környezetvédelmi okokra hivatkozva. A vállalat 2018-ban egy Los Angeles-i projektet jelentett be, ami azóta is környezetvédelmi vizsgálat alatt áll, így még el sem indult a fúrás. A cég Chicago-ban is próbálkozott, de nem járt sikerrel.

Miami kormányzója, Francis Suarez bejelentette, ő is kapott egy ajánlatot Elon Musk-tól. A Tesla-vezér azt ígérte a kormányzónak, hogy 6 hónap alatt megépíti az igényeihez igazított alagutat mindössze 30 millió dollárért. Nagyjából ugyanilyen helyzetben van a floridai Fort Lauderdale is. Bár bizakodóan tekintenek az üzletre, egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy ezek sem fognak megvalósulni.

A szakértők szerint a Boring Company kudarcra van ítélve, amit a kormányszervek visszakozása tökéletesen tükröz. Azonban még korai temetni a céget, hiszen számos lehetőség rejlik az elképzeléseiben.

De legalább vicces a neve. A „boring" unalmasat jelent, amit ugyan úgy kell kiejteni, mint a „boreing" szót, ami viszont már fúrást jelent. Nem is vártunk mást Elon Musk-tól.

Friss

Fotó: @shawnanggg on Unsplash

Ha eddig működött, akkor most miért akadozik az ellátási lánc?

A csapból is az folyik, hogy nincs elég mikrochip, akadozik a fa, a hús és a vegyiáru utánpótlás, és úgy igazából mindenből hiány van a világon. A Business Insider utánajárt, mi rejlik a globális szállítmányozás gondjai mögött.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: NeONBRAND on Unsplash

Mielőtt "idegből" felmondanál, gondold át ezt a pár dolgot!

A pandémia előtt sokan vágytak arra, hogy otthonról dolgozhassanak. Aztán tavaly beütött a vírus, és ezzel együtt elterjedt a távmunka is, ami sokszor kiegyensúlyozottság helyett csalódottságot és stresszhelyzetet eredményezett. Azonban mielőtt hirtelen felindulásból felmondanál a munkahelyeden, érdemes néhány tényezőt átgondolnod.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Daikin

A klíma megfelelő telepítésén nem érdemes spórolni! (x)

Egy jó minőségű klíma kiváló választás, ha sok éven át szeretné élvezni a kellemes hőmérsékletet, jó közérzetet otthonában. Ahhoz viszont, hogy a klímája megbízhatóan, hatékonyan és költségtakarékosan működjön, megfelelően kell azt telepíteni.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

Elon Musk alagútfúró vállalata, a The Boring Company a napokban adta át az első, földalatti alagúthálózatát. Az üzletember szerint a technológiája forradalmasíthatja a városi közlekedést, a szakemberek azonban szkeptikusak a projekt sikerességével kapcsolatban – írja a Business Insider.


A Boring Company portfóliója alapvetően egyszerű termékekből áll. A cég alagutakat fúr és értékesít. Ezek célja csak a megrendelőtől függ. Például földalatti gyalogos és kerékpár (alag)utakat lehet a cégtől rendelni, de a vállalat akár hajókonténerek szállítására alkalmas alagutakat is készít. A cég fő terméke a „Loop". Ez egy olyan alagút, amelyben Teslák szállítanak embereket a különböző állomások között. Egy autó egyszerre maximum 4 embert tud szállítani. Elon Musk cége az első loop-ot a napokban adta át Las Vegas-ban. A közel 3 kilométeres alagút nagyjából 1 év alatt készült el, 47 millió dollárból (13,4 milliárd forint). Az alagút és a Teslák segítségével az állomások közötti, jellemzően 45 perces utak 2-3 percre csökkenthetők. Musk azon dolgozik, hogy minél több városban létrehozzon egy loop-ot, azonban a szakemberek egyáltalán nem biztosak abban, hogy ez jó üzlet.

Sok az intőjel

A Boring Company úgy érvel a technológiája mellett, hogy olcsóbban és gyorsabban tud alagutakat kialakítani, mint a hagyományos alagútfúró vállalatok. Ráadásul a loop a felszíni forgalmat is csökkenti. Egy hagyományos alagút, például egy metró esetében mérföldenként 1 milliárd dollárba kerül. Legalábbis a cég honlapja szerint. Ezzel szemben a Boring Company ugyan ezt a távolságot 30 millió dollárból kihozza. Elviekben. Sokan azonban kételkednek Musk szavaiban.

Jian Zhao építőmérnök-professzor, aki mellesleg az alagútfúrás szakértője, nem igazán látja, hogyan valósítaná meg Elon Musk az ígéreteit. A professzor szerint a cég technológiája semmi újdonságot nem adott a világnak, így szkeptikus a vállalat terveivel kapcsolatban.

Továbbá alig néhány napja adták át a Las Vegas-i loop-ot, máris sok kritikát kapott a projekt. Sokan arra panaszkodtak, hogy az egymást követő Teslák feltorlódnak, így a beígért pár perces utazás nem valósul meg. Ráadásul egyszerre csak 4 ember utazhat egy autóban. Lehet, hogy egy metró drágább, de ott egy fuvarral több száz ember eljuthat a célállomásáig.

Bukott projektek

A Boring Company már számos várossal tárgyalt a loop-rendelések kapcsán, azonban Las Vegas-on kívül még sehol nem járt sikerrel. A cég 2017-ben kezdte el a Washington-t és Baltimore-t összekötő alagút építését. 2019-ben leállították a projektet, környezetvédelmi okokra hivatkozva. A vállalat 2018-ban egy Los Angeles-i projektet jelentett be, ami azóta is környezetvédelmi vizsgálat alatt áll, így még el sem indult a fúrás. A cég Chicago-ban is próbálkozott, de nem járt sikerrel.

Miami kormányzója, Francis Suarez bejelentette, ő is kapott egy ajánlatot Elon Musk-tól. A Tesla-vezér azt ígérte a kormányzónak, hogy 6 hónap alatt megépíti az igényeihez igazított alagutat mindössze 30 millió dollárért. Nagyjából ugyanilyen helyzetben van a floridai Fort Lauderdale is. Bár bizakodóan tekintenek az üzletre, egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy ezek sem fognak megvalósulni.

A szakértők szerint a Boring Company kudarcra van ítélve, amit a kormányszervek visszakozása tökéletesen tükröz. Azonban még korai temetni a céget, hiszen számos lehetőség rejlik az elképzeléseiben.

De legalább vicces a neve. A „boring" unalmasat jelent, amit ugyan úgy kell kiejteni, mint a „boreing" szót, ami viszont már fúrást jelent. Nem is vártunk mást Elon Musk-tól.

Friss

Fotó: 123rf

Később érik a meggy a tavaszi hideg miatt

Már kapható a korai hazai meggy a piacokon, üzletekben, de nagyobb mennyiségű meggytermés csak a jövő hét közepére várható. Magyarország az Európai Unió második legnagyobb meggytermelője; az utóbbi években itthon is egyre népszerűbb a meggyfogyasztás – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!