Megérkezett, be is árazták a legújabb hibrid VW Golfot
Fotó: Shutterstock

Megérkezett, be is árazták a legújabb hibrid VW Golfot

A Volkswagen nemrégiben frissítette fel a 8-as Golfot és egymás után vezeti be a piacra annak különböző változatait. A hvg.hu megfogalmazása szerint ezúttal a sportos hangvételű plugin hibrid verzió érkezett meg Magyarországra.



Az új Golf GTE hivatalos listaára 17 millió forint, vagyis 2,2 millió forinttal drágább a 265 lóerős sportos csúcsmodell Golf GTI-nél is. Igaz, hogy most az összes, így a 10,4 millió forintos legolcsóbb Golfra is 1,4 millió forintos árkedvezményt biztosít az importőr.

A változatlanul hatfokozatú duplakuplungos automata váltós új GTE-ben az 1,4 helyett immár 1,5 literes 4 hengeres turbós benzinmotor található, melynek teljesítménye 150-ről 177 lóerőre nőtt, a villanymotor pedig az eddigi 110 helyett 116 lóerős.

A 245-ről 272 lóerőre izmosodott plugin hibrid Golf 6,7 másodperces 0-100-as szintideje 6,6 másodpercre olvadt, a végsebesség 225-ről 230 km/h-ra nőtt. A DC-n akár 50 kW-tal tölthető akkumulátor kapacitása 10,6-ról 19,7 kWh-ra növekedett, melynek köszönhetően egy töltéssel akár 131 kilométer is megtehető tisztán elektromosan. Itt jegyzendő meg, hogy AC-fronton 3,6-ról 11 kW-ra nőtt a legnagyobb teljesítmény, írja a hvg.hu.

A Volkswagen Golf ötven éve van a piacon, és ezalatt 37 milliót értékesítettek belőle. Az utolsó, nem teljesen elektromos, nyolcadik generációja jelentős fejlesztésekkel érkezett meg. Igaz, a frissítés nem hozott nagy, külső változásokat, de a jármű elején új dizájnelemek jelentek meg. Például világít a márka logója. A csúcsváltozatokba pedig Matrix IQ.Light LED-technológiás fényszórókat szereltek.A legnagyobb újítások a belső térben jelentkeznek. Például egy új multimédiás rendszert építettek be, amin fut a ChatGPT is. Továbbá a kormánykeréken visszatértek a hagyományos fizikai gombok az érintőpanelek helyett.

A VW egyik tervezője korábban megerősítette, a jövőben ismét több fizikai gombot építenek az autóikba. Ez azért történhet meg, mert a VW-vezér Thomas Schäferhez eljutottak azok a vásárlói panaszok, melyek szerint az érintős kezelőfelületek amellett, hogy „frusztrálók, határozottan sok kárt okoznak”.


Ne hagyd ki!