"Őrült napok": Nekiment a GVH az eMAG-gnak
Fotó: Shutterstock

"Őrült napok": Újra nekiment a GVH az eMAG-nak

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított az Extreme Digital-eMAG Korlátolt Felelősségű Társasággal (eMAG) szemben a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt.


GVH azért indított versenyfelügyeleti eljárást az eMAG-gal szemben, mert észlelte, hogy valószínűsíthetően a vállalkozás:

  • fogyasztói véleményekkel kapcsolatos közzétételi gyakorlata 2022. május 28-tól alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztókat a termékekkel kapcsolatos tájékozott ügyleti döntés meghozatalában,
  • a 2023. július 25-28. között meghirdetett „Őrült napok” elnevezésű akciójában több terméket is jelentős árkedvezménnyel népszerűsített, majd törölte az érintett termékekre leadott rendelések többségét,
  • október 31-től a szállítási határidőkről valótlan tartalmú tájékoztatást nyújt a fogyasztóknak,
  • július 22-től bizonyos termékek esetében előnyként jeleníti meg a fogyasztót a jogszabály erejénél fogva megillető 14 napos elállási jogot, valamint a termékgarancia idejét.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

A GVH 2021-ben már vizsgálta az eMAG akciótartási gyakorlatát, melynek eredményeként – 200 millió forintos pénzbírság mellett – mintegy 4 milliárd forint értékű jóvátételi vállalásainak végrehajtására kötelezte az eljárás alá vont vállalkozásokat. A vállalások teljesítését értékelő utóvizsgálat során a nemzeti versenyhatóság megállapította, hogy az eMAG kötelezettségeit hiányosan teljesítette, ezért a GVH Versenytanácsa további 50 millió forintos bírsággal sújtotta a vállalkozást.


Ne hagyd ki!