Új energiahatékonysági jelzések léptek életbe márciustól, de ezeket a vásárlók kevésbé ismerik, ezért nem bíznak az új címkékben. Tartanak például a D-címkés háztartási gépektől, pedig lehet, hogy az a legjobb, ami adott kategóriában kapható. A Tudatos Vásárlók Egyesülete összefoglalta az energiacímkézés új korszakának első tapasztalatait.


A-ból B-be, C-be, D-be

Az új címkeszabályozás párhuzamosan a fogyasztási értékeket is módosították, vagyis egy korábbi A+++-os gép az új rendszerben C-s vagy D-s értékelést kaphat. Ez a gyakorlatban azt is jelenti, hogy bizonyos gépek esetében még nincs is a piacon olyan, amely akár B-s vagy A-s osztályzatot érdemelne. Ennek az oka, hogy a szabályozás előre tekintett, azaz tudatosan "helyet hagytak" a jövőben megjelenő, a technológia fejlődésével a piacra dobott még alacsonyabb fogyasztású gépeknek.

Nehéz az átállás

Amint kiderült, az új rendszert nehéz megszokni, a korábbi információk rögzültek. Mivel korábban lehetőleg az A-betűs gépeket keresték, a fogyasztók nehezen bíznak meg az ABC "folytatásában". A kereskedőket megkérdezve az látszik, hogy a nagyobb, ismertebb márkákat továbbra is bizalommal veszik a vásárlók, az ügyfélszolgálaton, illetve a boltokban viszonylag ritkán, de érdeklődni szoktak annak kapcsán, hogy hova tűntek az A besorolású gépek. Egyértelmű, hogy a boltoknak eddiginél hangsúlyosabban, gyakrabban kellene tájékoztatni a vevőket. A Tudatos Vásárlók Egyesületének terméktesztjei pedig további eligazítást adnak a témában, hogy gyorsabb legyen az átállás.


The Conversation

Friss

Fotó:Shutterstock

Ha zavarnak a szeméthegyek, itt és most te is tehetsz ellenük, mutatjuk

Hétfőtől lehet regisztrálni a legnagyobb belföldi hulladékgyűjtő eseményre, a TeSzedd! – Önkéntesen a tiszta Magyarországért akcióra - mondta Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára. Mutatjuk, hol.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Shutterstock

Orbán Viktor elmondta, mikor és hogyan kapnak vissza 600 milliárdot a családok

Az oltás működik, Magyarország működik – mondta a kormányfő az Országgyűlés őszi ülésszakának megnyitásaként. A miniszterelnök több fontos intézkedést is bejelentett, ezeket foglaljuk össze.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Lounge Group

Két marketingmegoldás, ami még a szakmai guruk elismerését is kivívta

Az elmúlt másfél év legjobb szakmai megoldásának nevezték a Coca Cola és a Burger King egy-egy aktivitását a jövő heti budapesti Marketing Summitra készülő vállalati és ügynökségi vezetők. Újfent bebizonyosodott, hogy az önazonos reklám az, ami igazán hatásos.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!