egy ember lábai egy mérlegen
Fotó: Shutterstock

Viszik, mint a cukrot a súlycsökkentő „csodaszereket”

Az Eli Lilly új súlycsökkentő gyógyszere, a Zepbound elképesztő tempóban növeli a cég piaci részesedését az Egyesült Államokban a Novo Nordiskkal szemben, írja a Portfolio. Ez azonban a termék hatékonysága mellett az ellátás akadozásának is köszönhető.


Az Eli Lilly a Zepbound decemberi piacra dobását követően nagyon hamar 40 százalékos részesedést szerzett az Egyesült Államokban. Aklinikai vizsgálatok eredményei azt mutatják, hogy a Zepbound átlagosan valamivel nagyobb súlycsökkenést eredményez, mint a fő vetélytárs Novo Nordisk terméke, a Wegovy. Ez a tény egyre több pácienst ösztönöz arra, hogy az Eli Lilly megoldását válassza.

Egy friss beszámolóból kiderült: mindkét vállalat csak nehezen képes elegendő mennyiséget előállítani a saját termékéből, annyira megnövekedett a kereslet. Mindkét esetben injekció formájában hetente alkalmazandó gyógyszerről van szó.

Eduardo Grunvald, a San Diegó-i Kaliforniai Egyetem orvosa elmondta: jelenleg az ellátási problémák határozzák meg a szakemberek lehetőségeit.

A Reuters által megkérdezett öt, elhízásra szakosodott amerikai specialista elmondta: mindig azt a gyógyszert írják fel, amelyik nagyobb valószínűséggel beszerezhető. Ez sokszor jár azzal, hogy a betegeknek váltogatniuk kell a két termék között a kezelés során.


Ne hagyd ki!