Összeszárt három szervezet a fogyasztók védelmében

Megújította a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok kiszűrését célzó együttműködési megállapodását az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Magyar Nemzeti Bank (MNB).


A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat esetén fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben az ITM szakmai irányítása alá tartozó kormányhivatalok járnak el. Az MNB az általa felügyelt pénzügyi intézmények jogsértő kereskedelmi gyakorlata esetén intézkedhet. A GVH pedig akkor léphet fel ilyen ügyekben, ha a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a gazdasági verseny érdemi befolyásolására alkalmas.

A kibővített együttműködés alapján a három intézmény rendszeresen egyeztet az egységes jogalkalmazásról, bemutatja a témával kapcsolatos fontosabb ügyeket, egységesen kommunikál-olvasható a jegybank weboldalán megjelent tájékoztatóban.

További újítások

A GVH és az MNB a kétoldalú együttműködést is kibővítette: a versenyhatóság a pénzügyi szektorra vonatkozó piacelemzéseket, ágazati vizsgálatokat, panaszokat, bejelentéseket, versenyfelügyeleti eljárásokat, versenypártolást, versenykultúra-fejlesztést, a jegybank pedig a versenyjogilag fontos engedélyezési, ellenőrzési, piacfelügyeleti és fogyasztóvédelmi eljárásokat fogja össze.

A versenyhivatal és a jegybank azt is vállalta, hogy a tudásmegosztás érdekében évente konzultációt szervez az általuk végzett adatmentési, adatbányászati és digitalizációs tevékenység bemutatására.

Így már nyugodtan alhatunk, ugye? Végül is az együttműködésnek az a lényege, hogy a három hárombetűs szervezet összehangoltan, a feladatokat észszerűen megosztva lépjen fel a mi, vagyis a fogyasztók védelmében, ha valakik át akarnak verni minket. Lehet, hogy a közlemény kissé szakmaira sikerült, de azért a lényeg így is érhető.


Ne hagyd ki!