Számháború élesben, keményen lecsapott a versenyhivatal az eMAG-ra

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 200 millió forintos bírság mellett 4 milliárd forint összegű jóvátételre kötelezte az eMAG üzemeltetőit. Mutatjuk a részleteket.


A GVH vizsgálata megállapította, hogy az eMAG akciótartási gyakorlata tartósan tisztességtelen volt a vásárlókkal szemben. Ez nagyjából annyit tesz, hogy az akciós kampányokban eredeti árként nem a valós bázisárat tüntették fel. Nem légből kapott díjszabás szerint dolgoztak, de az áthúzott árak korábban csak nagyon rövid ideig voltak érvényben, amelyek nem elégítik ki a tényleges, jellemző árak fogalmát. A GVH az online kereskedő több száz akciókampányát vizsgálta, 7 évre visszamenőleg.

Fizetnek az érintetteknek

A cégcsoport az eljárásban együttműködött a Versenyhivatallal, és vállalta a jogsértés jóvátételét célzó intézkedéscsomag megvalósítását. Ennek keretében

  • az eMAG felhagy a megtévesztő akciókkal,
  • megfelelően átalakítja árképzési és árfeltüntetési gyakorlatát, és ezt a piactéri partnereitől, azaz az eladóktól is elvárja.

Emellett az elmúlt 12 hónapban vásárló fogyasztók egyenként 3000 forint értékű kuponkedvezményben részesülnek, összesen legalább kb. 1,08 milliárd forint értékben. A cégcsoport továbbá nagyságrendileg 2,88 milliárd forint értékben vállalja, hogy elősegíti a magyar vállalkozások online kereskedelmi jelenlétét: többek között jutalék-csökkentéssel, oktatással, hirdetési felülettel és logisztikai szolgáltatásokkal támogatja majd partnereit.

A vállalások lehetőséget biztosítanak magyar cégek külpiaci terjeszkedésre is az eMAG külföldi (román és bolgár) platformjain. Mindez hozzájárulhat a magyar vállalkozások külpiacra jutásához, export árbevételének növeléséhez, gazdasági helyzetének javításához, különösen a jelenlegi pandémiás helyzetben

- írja közleményében a GVH.


The Conversation

Ne hagyd ki!