A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 200 millió forintos bírság mellett 4 milliárd forint összegű jóvátételre kötelezte az eMAG üzemeltetőit. Mutatjuk a részleteket.
A GVH vizsgálata megállapította, hogy az eMAG akciótartási gyakorlata tartósan tisztességtelen volt a vásárlókkal szemben. Ez nagyjából annyit tesz, hogy az akciós kampányokban eredeti árként nem a valós bázisárat tüntették fel. Nem légből kapott díjszabás szerint dolgoztak, de az áthúzott árak korábban csak nagyon rövid ideig voltak érvényben, amelyek nem elégítik ki a tényleges, jellemző árak fogalmát. A GVH az online kereskedő több száz akciókampányát vizsgálta, 7 évre visszamenőleg.
Fizetnek az érintetteknek
A cégcsoport az eljárásban együttműködött a Versenyhivatallal, és vállalta a jogsértés jóvátételét célzó intézkedéscsomag megvalósítását. Ennek keretében
- az eMAG felhagy a megtévesztő akciókkal,
- megfelelően átalakítja árképzési és árfeltüntetési gyakorlatát, és ezt a piactéri partnereitől, azaz az eladóktól is elvárja.
Emellett az elmúlt 12 hónapban vásárló fogyasztók egyenként 3000 forint értékű kuponkedvezményben részesülnek, összesen legalább kb. 1,08 milliárd forint értékben. A cégcsoport továbbá nagyságrendileg 2,88 milliárd forint értékben vállalja, hogy elősegíti a magyar vállalkozások online kereskedelmi jelenlétét: többek között jutalék-csökkentéssel, oktatással, hirdetési felülettel és logisztikai szolgáltatásokkal támogatja majd partnereit.
A vállalások lehetőséget biztosítanak magyar cégek külpiaci terjeszkedésre is az eMAG külföldi (román és bolgár) platformjain. Mindez hozzájárulhat a magyar vállalkozások külpiacra jutásához, export árbevételének növeléséhez, gazdasági helyzetének javításához, különösen a jelenlegi pandémiás helyzetben
- írja közleményében a GVH.