A 2024 második negyedévéről szóló, frissen publikált jelentésében a McDonald’s olyan magas mértékű forgalom-visszaesésről számolt be, amilyen az elmúlt tizenhárom negyedévben, vagyis több mint három évben egyszer sem fordult elő, írja az Economx.
A McDonald’s teljesítménye a július 29-én ismertetett adatok alapján jóval elmaradt a Wall Street becsléseitől – a negyedéves jelentés szerint a hazánkban is meghatározó szerepű gyorsétteremlánc viszonylag gyors tempóban veszített fogyasztóiból.
Bár az elemzők növekedésre vonatkozó előrejelzése 0,53 százalék volt, a vállalat globális eladásai 1 százalékkal csökkentek 2024 második negyedévében, ez pedig tizenhárom negyedév óta az első visszaesésnek számít.
A McDonald’s vezérigazgatója, Chris Kempczinski szerint az infláció komoly hatással van vásárlóik fogyasztási szokásaira. Úgy látja, hogy az emberek az általános áremelkedés miatt egyre inkább megválogatják, mire adnak ki pénzt – egy ilyen helyzetben pedig sokaknak már nem fér bele az, hogy gyorséttermi étkezésre költsenek.
Mindez az elmúlt időszak ár-érték aránnyal kapcsolatos rivalizálásában is meglátszik: a Burger King, a Starbucks és az Amerikában konkurenciának számító Wendy’s az utóbbi hónapokban mind-mind olcsó ebédajánlatokat vezetett be a fennálló helyzetre adott reakcióként.
Hozzájuk képest ugyan kisebb csúszással, de június 25-én a McDonald’s is piacra dobta Amerikában 5 dolláros (1820 forintos) ebédmenüjét, ami egészen augusztusig az étlapon marad majd – az ebből származó bevételek viszont már csak a harmadik negyedéves jelentésben lesznek tetten érhetők.
Aggodalomra egyelőre azért nincs ok: a vállalat még mindig 2,7 milliárd dollárig terjedő beruházási költségvetéssel rendelkezik, aminek több mint felét új éttermek nyitására fordítja majd mind az Amerikai Egyesült Államokban, mind a nemzetközi piacokon.