Amazon üzlet kívülről
Fotó: unsplash

Nem jó az online vett cucc? Tartsd meg, kifizetjük!​

Szokatlan üzletpolitika kezd terjedni az online kereskedelemben. A kereskedőknek eszükben sincs visszakérni a terméket, inkább visszafizetik az árát!


Kifizetjük, csak ne küldd vissza!

Nem teszik az interneten vett ruha színe? Mégsem pontosan ilyen kávéfőzőre gondoltál? Megvan már ez a könyv? Sebaj. Visszaküldöd és visszafizetik az árát. Így ment ez a gyakorlatban idáig. Az Egyesült Államokban azonban változik a helyzet. A nagy internetes kereskedőcégek, mint a WalMart vagy az Amazon átalakítja üzletpolitikáját és már nem is akarja visszakapni a termékeit, inkább szó nélkül visszafizeti az árukat a fogyasztónak! Ez a vevők szempontjából rendkívül előnyös magatartás első látásra komoly veszteséget okoz a kereskedőnek. Ám ez nem így van!

Mindenki nyer

A döntés mögött kőkemény üzleti számítások állnak. Az interneten rendelt termékek csomagolása és kiszállítása sokszor többe kerül, mint maga a termék. Különösen az olcsó vagy a nehéz áruféleségeknél van ez így. Például egy sapka visszaküldése szállítás nélkül 10-20 dollárba kerül, tehát jobban megéri mondjuk visszafizetni azt a 7 dollárt, amennyit a vevő adott érte. Ezzel a fogással az internetes kereskedőcégek tehát nem mást tesznek, mint csökkentik saját veszteségeiket!

Az e-kereskedelem árnyoldala

Az online kereskedelem a járvány miatt soha nem látott ütemben bővül világszerte. Ám kevés szó esika tuti üzlet árnyoldaláról, a nagy mennyiségű visszaküldött árucikkről. Pontos statisztika nincs erről, de a Shopify e-kereskedelmi platform szerint átlagosan kétszer több terméket cserélnek vissza az online üzletekben, mint a hagyományos boltokban. Ezeket kezelni mind-mind idő, energia és pénzveszteséggel jár. Emiatt aztán egyes vállalkozásoknak jobban megéri, ha egyszerűen nem foglalkoznak a problémával.


Ne hagyd ki!