Reagált a Temu a GVH-nak
Fotó: yanishevska / Shutterstock.com

Itt a Temu válasza a GVH versenyfelügyeleti eljárására

A Temu teljes mértékben együttműködik a magyar Gazdasági Versenyhivatallal (GVH) az ellene indított eljárásban. A cég szóvivője közölte, hogy még újak a magyar piacon, így igyekeznek megismerni a helyi szokásokat és a fogyasztói preferenciákat.


Megszokott gyakorlat Magyarországon, hogy a globális technológiai vállalatokat és online platformokat eljárások lefolytatásával vizsgálja a GVH. Együttműködünk a versenyhatósággal, és mindent megteszünk, hogy megfeleljünk a legszigorúbb magyar előírásoknak is

-írta a cég szóvivője a Forbes-nak.


A GVH a múlt héten jelentette be, hogy versenyfelügyeleti eljárást indít a Temu online piactér európai működtetőjével, a Whaleco Technology Limiteddel szemben. Az indoklás szerint a rendelkezésre álló információk és adatok alapján az Írországban bejegyzett Whaleco Technology Limited az általa üzemeltetett honlapon és a Temu mobilalkalmazáson keresztül valószínűsíthetően olyan árfeltüntetési és akciótartási gyakorlatot folytat, ami alkalmas lehet arra, hogy megtévessze a fogyasztókat. A vállalkozás az általa értékesített termékek esetében „akár 95%” (vagy magasabb) mértékű kedvezményeket kommunikál bizonyos termékkategóriákra, azonban ilyen mértékű kedvezmény a kategóriára történő kattintással nem lelhető fel a találatok között.

A GVH észlelte továbbá, hogy a vállalkozás a honlapon, illetve a mobilalkalmazáson elérhető termékekre vonatkozó akciós ajánlataival összefüggésben a teljes vásárlási folyamat alatt a termékek elérhetőségére vonatkozó sürgető jellegű tájékoztatásokat tesz közzé, például: „már csak 4 maradt”, „majdnem elfogyott”, „megvásárolva 1 perccel ezelőtt” „Siessen! Több, mint x személy helyezte a kosarába ezt terméket”, „Keresett! x eladva az utolsó 24 órában”, „A közelmúltban x-en értékelték 5 csillaggal”. Ezek az üzenetek tartalmuk és vizuális megjelenítésük révén összhatásukban valószínűsíthetően alkalmasak arra, hogy a fogyasztókat sürgessék, illetve pszichés nyomásgyakorlás alá helyezzék a termék megvásárlására vonatkozó döntésük meghozatalában. További részleteket a vizsgálatról ITT találsz.

Ne hagyd ki!