Fogyasztóvédelmi vizsgálat indul a Wizz Air ellen
Fotó: Shutterstock

A panaszok miatt rászáll a fogyasztóvédelem a Wizz Air-re

Az elmúlt időszakban megnövekedett a Wizz Air Hungary Zrt. légitársasággal szemben a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott fogyasztói panaszok száma, amelyek közül több eset a médiában is nagy visszhangot kapott, ezzel indokolta közleményében az Igazságügyi Minisztérium a vizsgálat megindítását.


A panaszok szerint a légitársaság

  • nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén,
  • nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak,
  • nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat,
  • valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait.

Emiatt a szakmai irányító Igazságügyi Minisztérium kezdeményezésére fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálat indult a Budapest Főváros Kormányhivatalánál a magyar fogyasztók és magyar családok jogainak védelme érdekében. Az eljárás célja az esetleges jogsértő magatartás feltárása, megszüntetése és szankcionálása.

A Ryanairrel szemben is indult fogyasztóvédelmi eljárás a nyáron, a légitársaságot két hete 300 millió forintra büntette a Fővárosi Kormányhivatal. A bírságot a fogyasztók megtévesztésével indokolták. A Ryanair közölte: amint megkapja a határozatot, fellebbez ellene, ha kell, kész az EU bíróságáig elvinni az ügyet.

Ne hagyd ki!