A fogyasztók megtévesztésével vádolnak gyorsétteremláncokat
Fotó: Shutterstock

Bírósági ügy lett a hamburger méretéből

Többen állítják, a Burger King úgy csapja be a vásárlóit, hogy a Whopper szendvicset nagyobbnak ábrázolja a reklámokban, mint amekkora az valójában. Az ügy miatt bíróság elé kell állnia a cégnek az Egyesült Államokban. Azonban hasonló perrel néz szembe például az McDonald's is.


Több vásárló érzi magát átverve a Whopper mérete miatt

Amerikai bíróság előtt kell megvédenie magát a Burger Kingnek azon állítással szembern, hogy a Whopper szendvicsek képei az üzleteik étlapjain megtévesztik a vásárlókat, ezért szerződésszegést követ el a gyorsétteremlánc - írja a Reuters.

Több vásárlójuk azzal vádolja őket egy csoportos keresetben, hogy a burgerek összetevői a képeken „túlcsordulnak a zsemlén”, és azt a látszatot keltik, hogy a szendvicsek 35 százalékkal nagyobbak, valamint több mint kétszer annyi hús van bennük, mint valójában.

Az ügyben a Burger King álláspontja az, hogy nem köteles pontosan olyan burgereket készteni, mint amilyenek a képeken szerepelnek.

A bíró szerint az ügyben az esküdteknek kell megmondaniuk „mit gondolnak erről az értelmes emberek”. Azonban megengedte, hogy a vásárlók gondatlanságon alapuló és jogalap nélküli „gazdagodási követeléseket” indítsanak a Burger King ellen.

Az Index az esettel kapcsolatban megjegyzi, a McDonald's és a Wendy's is hasonló cipőben jár. Szintén az a vád érte a két gyorsétteremláncot, hogy a Burger Kinghez hasonló módon tévesztik meg a vásárlóikat. A Taco Bellt pedig azért perelték be a múlt hónapban, mert állítólag olyan pizzákat is árulnak, amelyeken kevesebb a szósz, mint amennyi a reklámokban szerepel.

112 McDonald’s

Egyébként idén 35 éve nyílt meg az első McDonald's Magyarországon, a budapesti Régiposta utcában. A nyitás utáni hetekben napi 10-11 ezer vendéget szolgált ki az étterem, sokszor 10-15 vevőt egy perc alatt. Az étteremhálózat ma évente több mint 70 millió vendéget fogad 112 magyarországi egységében.

Az alapanyagaik 38 százaléka hazai beszállítóktól érkezik, akik ráadásul Európa számos országába exportálnak. A legtöbben a kezdetektől szállítanak a cégnek alapanyagokat, köztük csirkehúst, tojást, salátát, szószokat, hagymát, zöldségeket. Csak a magyar vállalatok évente több mint 1100 tonna salátával és zöldséggel, közel 3 millió darab tojással és 3100 tonna csirkehússal látják el a hazai McDonald's-hálózatot.

A McDonald's Corporation 2019-ben az étteremlánc teljes magyarországi működését hazai kézbe adta. Ekkor állapodott meg Scheer Sándor vállalkozóval magyarországi vállalata tulajdonának átruházásáról. A 2019-es cégbírósági bejegyzés után ő hozta létre a Progress Étteremhálózatot.

Ne hagyd ki!