Fehér Tesla fekete alufelnikkel egy dombos vidéken, felhős időben

Egy San Francisco-i szövetségi bíró óriási kártérítési kötelezettséget rótt ki a Tesla-ra, amiért a vállalat nem tett megfelelő lépéseket az egyik afroamerikai munkavállalójának védelme érdekében-írja a Wall Street Journal.



Középkori viselkedés

A Journal tájékoztatása szerint Owen Diaz 2015 és 2016 között, szerződéses munkavállalóként dolgozott a Tesla fremonti gyárában. A vádiratból kiderült, hogy a gyári munkások rendszeresen rasszista megjegyzéseket tettek a liftkezelőként dolgozó Diaz-ra, illetve az illemhely falára is hasonlóan sértő graffitiket fújtak fel. A Tesla a hivatalos honlapján is beszámolt az esetről, amely szerint Diaz háromszor is felkereste az illetékes vezetőket, akik azt állítják, minden esetben megtették a szükséges lépéseket. A szövetségi bíró más véleményen van. Az ítéletében kimondta, a Tesla nem megfelelően járt el Diaz védelmében, és összesen 136,9 millió dolláros, átszámítva nagyjából 42 milliárd forintos kártérítésre kötelezte Elon Musk vállalatát.

Elismerő védekezés

Bár meggyőződésünk, hogy ezek a tények nem igazolják a San Francisco-i bíró ítéletét, de elismerjük, hogy 2015-ben és 2016-ban nem voltunk tökéletesek.

-olvasható a Tesla közleményében.A vállalat blogbejegyzéséből az is kiderült, hogy az incidensek után változtatásokat hajtott végre a fremonti gyárban, egyebek között olyan csapatokat hozott létre, amelyek a munkavállalói panaszok kivizsgálására és az alkalmazottak egyenlő esélyeinek biztosítására specializálódtak.

Tovább rontja a Tesla helyzetét, hogy a tárgyalás megkezdése előtt William Orrick elnökbíró elutasította azon törekvéseit, hogy kizárjon egy esküdtet az esküdtszékből. A bíró szerint a cég kérelme faji indíttatású és „szándékosan megkülönböztető" volt.

Tavaly az elektromos autógyártó az első amerikai sokszínűségi jelentésében nyilvánosságra hozta, hogy az egyesült államokbeli vezető tisztségviselőinek mindössze négy, az országban dolgozó teljes munkaválallóinak pedig tíz százaléka afroamerikai.

Van mihez nyúlni

Egy vállalatnak sem jön jól egy ilyen kényes és költséges ügy, de valószínűleg nem okoz komolyabb problémát a cégnek a kártérítés kifizetése. Elon Musk vállalata 241 300 elektromos járművet értékesített az idei harmadik negyedévben, ami 73 százalékos növekedést jelent a tavalyi, azonos időszakhoz képest. A cég történetének legjobb negyedéves teljesítményéről számolt be júniusban, viszont a júliustól szeptemberig tartó időszakban 20 százalékkal felülmúlta az említett periódust, így új rekord született. A Tesla zsinórban a hatodik nyereséges pénzügyi időszakát zárta le.

A legkelendőbbek a Model 3 és a Model Y járművek voltak összesen 232 025 eladott példánnyal, míg a Model S és a Model X típusokból 9275 darab talált új gazdára. A termelési volumen 15 százalékkal, 237 823 gépjárműre nőtt az előző időszakhoz képest.

The Conversation

Ne hagyd ki!